Alla inlägg under januari 2014

Av Malin Nilsson - 9 januari 2014 22:36

Ledig idag så det blev lite längre tid i sängen på morgonen. Trött i benen efter gårdagens Wod, men tog tjuren i hornen och bestämde mig envis som jag är att köra Karins KB klass på lunchen. Tänk att 45 min KB tar slut på kroppen. Och vilken bra träning det är dessutom. Jobbig, funktionell och en riktig genomkörare för kroppen. Tack Karin ännu en gång för ett grymt pass. Efter klassen hade jag egentligen ingen energi kvar, men det är då man tar till de där super krafterna som man inte trodde fanns. Så 50 toes To bar och 50 american sit ups blev det efter passet. Passet satte sina spår. Bland annat händerna.
Så kom ihåg när du tror att det inte finns mer att hämta. Testa, och se hur fantastisk kroppen är. Älskade superkropp.

Av Malin Nilsson - 8 januari 2014 22:47

I morse var det dax igen. Årets andra cf pass i city. Efter det var man vaken på riktigt om man säger så) På styrkedelen var det 5 set tunga back squat. Trodde inte de skulle kännas så bra. Men jag är nöjd! Dagens Woddel däremot gav tydliga spår av back squaten. Vilken jäkla Wod. Tre varv på tid besående av 8 hang snatch, 12 lateral burpee över stången och sen 16 KB Get ups. Lät inte så farligt på tavlan . Men verkligheten resulterade annat. Vi hade en time cap på 15 min och det var nästan precis jag hann klart alla tre varv. Men jag gjorde det och RX  dessutom. Hade inte klarat en repetition till. Men det är  så det ska kännas, då har man verkligen krigat.

Så stolt som en tupp och nöjd att jag gick i mål. Allt går, inget är omöjligt. Bestäm dig!
Av Malin Nilsson - 7 januari 2014 22:59

Första Cf passet på balance för terminen och året. Trots att jag inte känt mig riktigt hundra den här veckan så var det riktigt härligt att fightas med gänget med blandannat Goa skägg Niklas, Ulrika och till och med Victor Åkerblom var med och lekte. Dessutom bästa coach Erik D. 

Idag såg passet ut som följande.: styrka: Tunga  Shoulder Press.5x3 WOD. AMRAP 14 min: 
3 Clean & Jerk- 6 knees To elbow- 9 box jump. 
Tufft men det gick ju! Ser fram emot fler CF pass inom kort!
Av Malin Nilsson - 6 januari 2014 20:49

Lite trött och sliten fortfarande i kroppen. Men envis som jag är och att jag dessutom ville testa ett pass av årets instruktör 2013, Jessica Claren, så bestämde jag mig att ta tjuren i hornen och bege mig till Sats Regeringsgatan vid lunch. Så en lunchspinning och lite core tabata efter passet blev dagens. Glad efter passet att jag gick dit. Det gäller bara att bestämma sig. Man kan alltid mer än man tror.

Av Malin Nilsson - 5 januari 2014 21:11

Vilodag och en behövlig sådan. Kroppen har känts som bly. Dagen för vila känner verkligen kroppen hur trött den är och vad den genomgått de senaste dagarna. faktiskt en liten häftig känsla. Är facinerad hur kroppens signaler fungerar. Man slutar aldrig att förvånas. Detta magiska fenomen som kroppen är. 

Det är viktigt att vila. Det är då kroppen byggs upp och arbetet som skett under veckan ger resultat. Så ge kroppen belöning i form av vila, massage eller varför inte ett varmt bad för den presentation kroppen har presterat under  träningsdagar. Och glöm inte maten. Fyll på rejält.
 
Så en Pt kund och en mysdag med älsklingen är vad som stått på dagens agenda. Mycket kärlek.
Av Malin Nilsson - 4 januari 2014 21:17

Det var trötta ben som konkade sig ned till Sats Aga i morse. Gårdagens benpass hade satt tydliga spår. Så i morse blev det ett bröst och biceps pass. Och ja de fick verkligen smaka på sin egen medicin. Passet inleddes med 10 superset med tung bänkpress, varav 2rep, och omvända 4viktade tunga chins i ringar (för att enbart fokusera på bicarna). Kändes i händerna efter ringarna. Som övning 2 blev det fem superset av bänkpress med något lättare vikt (6-8 rep)' samt tunga hantelcurl varav 3 rep. Övning 3 blev 3 set av liggande bröstpress på golvet med stång (8-10 rep) supersettat med hammercurl. Med rep 5 rep. Passet avslutades med 21-15-9 av kb sving-armhävningar och toes To bar. Sedan var jag helt färdig. Både fysiskt och mentalt, men lycklig. Ibland blir man förvånad över sig själv och sin kropp vad man egentligen klarar av. Helt fantastiskt. Det handlar om att tro på sig själv och våga gå utanför den trygga boxen. Och därefter krama om sig själv och säga till sig själv 'jag kan, fy fan vad jag är bra. Inget r omöjlig'.

 
I kväll har älsklingen fått leka av sig med fotboll i parken, samt fått sig en rejäl borstning. Så nu är även han väldigt lycklig. Avslutar med röding, söt potatis puré,  lite gott vin och choklad. Det är ja mer än värd.
I morgon blir det vila och mys!
Av Malin Nilsson - 3 januari 2014 22:50

Ben kära ben nu ska ni få vila. 

I morse var det dax för årets första benpass. Hade först tänkt och köra en benövning sedan någon form av CF Wod. Men det blir aldrig som man tänkt sej. Istället blev det 10set tunga back squat med 4 rep. Jo jag ökade fem kg den här veckan. Som övning 2 körde jag 5super set med frontböj och utfallsgång med Kb. 5 rep på frontböj och fem per ben på utfall. Ökade 4 kg på Kb. Som övning 3 blev det 5superset på raka marklyft och ben drag med boll. Varav 4rep på marklyft och 10 rep på bendrag. Avslutade med 21-15-9 boxhopp. Vågade alltså öka vikten en del den här veckan. Och det är viktigt att spränga gränser för att utvecklas och komma vidare på resan mot målet. Våga tro på dig själv. Du är alltid starkare och kan mer än du tror.
Så kära ben. Ni fick er en rejäl omgång i morse, vilket redan har satt tydliga spår. Vågar knappt inte tänka på hur det känns i morgon. Kommer man upp ur sängen tro? Nå ja. Jag är stolta över er. Nu blir det några dagars välförtjänt vila för min älskade underkropp.
Av Malin Nilsson - 2 januari 2014 22:39

första passet för året avverkat, det blev ett kettlebell pass med bästa Karin. I dag körde hon 4 minuters intervaller, där varje 4 minutare innehåll två olika övningar.  totalt fyra eller fem sådana. Sedan avslutade vi med 45-30-45s på fyra övningar. Alltså först  45 sekuder på alla fyra övningarna osv. Vilket pass. Helt färdig efter. Men det är så det ska kännas när man går på ett pass. Ska inte kunna göra någon extra övning efter. Det är pass Med kvalité där man får valuta för tid och pengar maN investerar. Dessutom är kettlebell funktionellt och tränar igenom hela kroppen. Både insida och utsida. Kärlek på hög nivå!

Presentation


Starka Malin

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards