Alla inlägg under maj 2021

Av Malin Nilsson - 21 maj 2021 12:44

Fördel eller nackdel. Ett osynligt funktionshinder som de senaste åren blivit poppis på tapeten. De som inte lever med NPF tror att det är en fördel. Vi som har diagnosen och de som lever med en NPF person vet att det inte alltid är en dans på rosor. För mig är det en fördel eftersom jag äntligen accepterar mig själv och förstår varför jag är som jag är. Det negativa är att det är svårt för andra människor att förstå en, samt de hinder och begränsningar som andra inte lever med. Det kan vara känslor, intryck, lukter och ljud som jag reagerar på, men som andra knappt märker. Jag har lärt mig leva det och är stolt för den jag är. Jag brottas fortfarande med att jag inte är som andra, men det blir bättre för varje dag.

Idag är jag starkare än någonsin. Jag har äntligen börjat tänka på mig själv, och inte alltid på alla andra. Nu är jag i centrum. Många kan nog tycka det låter själviskt. Att jag är ett ”ego” men då får dem tycka det. För jag har blivit trampad på allt för länge och levt för andra. Inte för mig själv. Nu är det ombytta roller. Idag lever jag för min egen skull och mina behov. Till min hjälp har jag mig själv och min älskade Texas. Tillsammans är vi oövervinnerliga. Stolt och stark på riktigt!

Av Malin Nilsson - 9 maj 2021 15:00

Tre dagar på fightbox. HIT, Discopump och Boxning. Så inleddes första delen av Starkamalins vecka. Därefter blev det ett eget komponerat cykelpass, och styrka för överkroppen. Avslutade veckan på bästa sätt med lördagscykling med bästa Fredrik och söndagscykling för bästa Reneé på Sats stadion. Självklart lite hemma yinyoga på det.  En gott och blandat vecka med det bästa av världar.

Stolt och Stark!

Presentation


Starka Malin

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards