Alla inlägg under november 2018

Av Malin Nilsson - 30 november 2018 21:04

Två dagars på rad med start på söderboxen. Igår med massa snatch, toes To bar, hspu och splitjerk. Samt en 12 min AMRAP av kb snatch- burpee och hopprep som dessert. Tufft, men effektivt pass med mkt fokus på teknik i snatchen och lite mer tuta och köra i slutet. Lite gott och blandat! 

Och idag inleddes fredagen tidigt med att medverka på Niklas klass. Lite pullups och bål följt av en 15 min AMRAP av toes To bar, kb sving och bbj. 
Perfekt uppladdning inför helgen!
Av Malin Nilsson - 28 november 2018 10:07

Kvalité före kvantitet..... snyggt och lätt. Men de sista intervallerna blir ändå som att springa in i väggen. Känns som slowmotion sista halvan av de sista två intervallerna av dagens pass som bestod av 10 st 60 s intervaller med lika lång vila. Men vilken känsla efter! Trots mjölksyra, som jag inte känt på samma sätt på länga. Kliva över bekvämlighetszonen.! Tack vare bästa coachen. En riktigt bra investering. Riktigt stolt och mör nu efter.! Happy torsdag!

Av Malin Nilsson - 27 november 2018 11:59

Glad att jag bestämde mig för vila igår. Det var mer än välbehövligt. Lång sovmorgon, en promenad på dryga timmen och sedan bara vila och äta. Återhämtning när den är som bäst.

Men idag var det dax igen. Inledde tisdagsmorgonen med teammys med bästa Malou och Eva. Tuff Wod, men alltid mycket roligare med team. Därefter blev det massa sällrodd, pressar, toes To bar, hspu och 30 min rörlighet som dessert. Det bästa av alla världar.

Härlig och stark start på StarkaMalins träningsvecka!

817E6380-B1A2-4C2A-9444-371B830F2961-1-2048x1536-oriented.png

 

Av Malin Nilsson - 24 november 2018 20:55

Lördag älskade lördag.... dock utan älsklingen, då han följde med min mor till Småland i går. Får vänta ända tills dagen innan julafton innan återförening. Som jag längtar! Men den som väntar på ngt gott och jag vet att just nu under dessa intensiva dagar fram till jul är det här det bästa.

Igår var det extra vässat pannben som gällde, men när StarkaMalin har bestämt sig finns ingen återvändo. 20 st 200 m intervaller med 1 min vila mellan. En fart på ca 3.40 Riktigt tufft men ack vad stolt jag var efter. 

Idag inleddes dagen åter på sats Sofo. Bänk och chins i fokus. Massa set och reps. Inte kört chins på två månader drygt och det kändes. En färskvara, men med samma pannben som gårdagen blev det ett jäkligt bra pass. Stark och stolt!

Av Malin Nilsson - 22 november 2018 13:53

Trots flera dagars träning i kroppen blev det är jäkligt bra pass i morse. Inledde med 10 setsällrodd och snatch. Därefter blev det 20 min OTM av ena minuten Clean and Jerk, andra min sällrodd, tredje min toes To bar och fjärde min hspu. Avslutade passet med 10 min OTM av kb Clean and Jerk. Sjukt nöjd över morgonens insats!

Av Malin Nilsson - 20 november 2018 13:07

Investera i sig själv. I det man mår bra om och älskar. Som i StarkaMalins fall i träningen. Visst är det mycket annat som man inte kan köpa... men för mig är det värt varenda krona. Som i detta fall när det gäller löpningen. Att anlita hjälp och lägga mer tid på det ger resultat och allt eftersom blir det även en allt mer underbar upplevelse. En vana som man längtar efter redan när det gångna passet är avslutat. 

I morse blev det löpträning för bästa marathonMia. Passet bjöd på lite backar i olika längder med en knappa 2 km Tröskelintervall som dessert. Tufft, men jäkligt stolt över min insats. Och att mia fick mig övervinna hjärnspökena.
Längtar till nästa pass.... 
Av Malin Nilsson - 18 november 2018 21:05

Oplanerat igen! Tredje dagen på raken..... hade tänkt långpass, men sadlade om helt. Istället inleddes söndagen med 400 m intervaller på sats Sofo. 15 st blev det med en min vila mellan varje. Tempot låg lite snabbare än 10k. I StarkaMalins fall. Ökade lite var fjärde intervall. Från 4.36-4,18 Tufft, men jäkligt effektivt. Kvalité! 3 riktigt bra löppass avverkade den här veckan. Stolt och stark! Att fortsätta söndagen tillsammans med älsklingen satte grädde på moset! Bästa avslut!

Av Malin Nilsson - 17 november 2018 20:44

Mycket oplanerat den här veckan, men ibland leder det till det bästa. Imorse var en sådan dag. Inga planer om vad träningen skulle innefatta. Bara att jag var sugen på köra lite styrka, ta i och svettas. Och vilket pass det blev! Bänk, rodd, floorpress; latsdrag, kb snatch och som efterrätt lite flås i form av 50 kb svingar, 50 situps och 50 burpee. Det bästa av allt. Lite gott och blandat. Stolt och stark. Ett pass som satte extra gulprägel på lördagen. 

 

Presentation


Starka Malin

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards