Alla inlägg under mars 2020

Av Malin Nilsson - 31 mars 2020 15:14

Sommartid! Dagarna längre. Ljuset dominerar. In med det nya och ut med det gamla.

Trots den situation vi lever i nu, måste livet gå vidare. Medveten och tacksam och tro.... allt har något gott med sig i slutändan.

Sista veckan i mars inleddes med axel och ryggslakt på nya kärleken... älskar Gymmet Sthlm.

I förmiddags blev det alternativ träning med cykelintervaller på sats stadion.... självklart ensam i cykelsalen. StarkaMalin mot cykeln. Tycker verkligen inte det är särskilt kul att cykla inomhus. Roligare med löpning. Men det får bli i morgonbitti. Längtar. Hur som helst blev det ett bra pass. Avslutade med lite bålstyrka hemma i vardagsrummet.

Stolt och stark!

Av Malin Nilsson - 29 mars 2020 14:21

Kroppen är en maskin.... mitt livsverk. Är så otroligt stolt och tacksam över den. Vacker, stark, snabb, kärleksfull och uthållig... och alldeles underbar. Vi har genomlidit det mesta. Haft dalar och toppar. Erfarenheter som fått en växa. Haft kriser, men alltid kommit tillbaka starkare. Min underbara kropp!

I morse blev det löpning inne på nya kärleken tillsammans med finaste Susanne. En ny bekantskap som jag hoppas ska bli gammal. En kvinna i mitt tycke. Hon fick mig att springa 10 km, vilket jag inte gjort sedan ingreppet. Otroligt stolt och tacksam. Susanne körde 25 km. En riktig stålkvinna! Vi sprang i mål tillsammans. Inget kunde stoppa oss.

Firade med yinyoga.

Resten av söndagen blir god mat och vila. Kärlek för kropp och själ.

Starkt avslut på veckan!

Stolt och stark!

Av Malin Nilsson - 27 mars 2020 15:11

Konstigt! Ja, det är bara förnamnet.... vad hände? Vad kommer hända? Men allt har en mening och det betyder att man kommer ut starkare på andra sidan.

Igår blev det axel och ryggslakt på nya kärleken. Resultaten börjar komma som kvitto på posten av hårt slit och envishet. Men utav ren kärlek. Heja!

I morse var det dax för ett lugnt distanspass längs årstaviken med bästa Nilla. Kan inte minnas när StarkaMalin körde ren distans senast.! Kondition är en färskvara. Men vet att det kommer släppa! Magisk start på dagen. Avslutade med båltabata och sats online yinyoga på nya kärleken! 

Stark start på fredagen! 

Stolt och stark!

Av Malin Nilsson - 25 mars 2020 14:42

Oviss om framtiden... osäker på val om min största passion. Nya kärleken eller den gamla? Ska StarkaMalin efter nästan 15 år klippa navelsträngen? Älskar mitt nya. Men är jag redo att lämna det gamla?

Onsdags förmiddagen inleddes på nya kärleken med sats online running progression 1. Snäppade upp hastigheten lite sedan föra veckan av samma upplägg. Ökning som bidrar till resultat. Kort, intensivt, svettigt och det behövdes extra vässat pannben i morse. Så här var upplägget!

Uppvärmning 6 min

4x2 min ALa 1 min vila. Hastighet 13.1-13.4

4x45s ALa 15 s vila. Hastighet 15-15.2

1 min vila

4x30s ALa 15 s vila. Hastighet 15.2-16

1 min vila

2x30 s ALa 15 s vila. Hastighet 16-17.


Avslutade med sats online 15 min båltabata och 45 min yinyoga. Bästa av världar!

Stolt och stark!

Av Malin Nilsson - 24 mars 2020 23:07

Älskade nya kärleken. Är otroligt tacksam att få tillbringa en del av min tid på denna plats. I förmiddags med armslakt ALa StarkaMalin. Dips var en av de övningarna som stod i centrum. Lite ångest innan, då jag inte tränat dips kontinuerligt de senaste åren. Men ju varmare jag blev i rörelsen, desto roligare och tryggare kändes det. Tillskillnad från många som har svårt att hitta djupet, är det snarare tvärtom att jag måste öva på att inte köra för djupt. Många set blev det, och lite annat smått och gott för armarna. Avslutade med några 30 s ronder på säcken, samt ett av sats 20 min online vinyasa klass. Och självklart en välbehövlig stretch för överkroppen. Kärlek för kropp och själ.

Stolt och stark!

Av Malin Nilsson - 23 mars 2020 21:05

Ny vecka, nya utmaningar. Kickade igång med sats online running speed progression 2. Körde den för dryga en vecka sedan, men ökade hastighet en aning i morse. Allt för att ge resultat och utveckling. Tufft, svettigt och effektivt. Firade med 15 min båltabata.

Stark start på veckan.

Stolt och stark!

Av Malin Nilsson - 21 mars 2020 21:21

Satsonline running progression 1. Så inleddes StarkaMalins helg. På nya kärleken. Passet bestod av:

6 min uppvärmning. Därefter:

4x2 min ALa 1 min vila

4x45s ALa 15 s vila

4x30s ALa 15 s 

Kort, effektivt, svettigt och en riktig utmaning. Avrundade med sats 15 min tabatacore online. Ikväll blev det sats online yinyoga.

Riktig bra träningslördag bestående av det bästa.

Stolt och stark!

Av Malin Nilsson - 20 mars 2020 15:16

En dags välbehövlig vila ligger bakom. Välbehövlig. Ett måste att ta varje vecka. Men i förmiddags var det dax igen. Självklart på gymmet Stockholm. Min nya kärlek. Bröst och ryggslakt stod på agendan. Massa set och reps, men inledde med en riktigt stark och stabil 1a på 55 kg. Mycket Tack vare det lyftet, blev hela passet ett väldigt bra pass. Avslutade med lite kärlek på säcken, samt 20 min vinyasa från sats onlineträning. Självklart genomfördes allt på nya kärleken!

Stolt och stark!

Presentation


Starka Malin

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17 18
19
20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards