Alla inlägg under juni 2020

Av Malin Nilsson - 27 juni 2020 13:00

Gårdagen bestod av ett morgonpass tillsammans med finaste Sara ute vid Hornstulsstrand. 7 övningar ALa 6 min på varje. 1.5 min vila mellan. Riktigt tufft och svettigt. Ett pass man helst gör tillsammans med en kompis för bäst effekt.

Övningar
Pushup handrealese 
Bicepscurl 
Axelpress
Airsquat 
Maghjul
Planka
Burpee 
 
Därefter blev det en fantastisk dag på min favorit ö. Bästa avkopplingen.
 
Lördagen inleddes med ett ett kort vinyasa pass för att kicka igång kroppen. Därefter blev det ett rygg och bröstslakt pass deluxe ALa StarkaMalin. Körde en fallande stege ALa 60-50-40-30-20-10. Varje varv inleddes med 8 chins. Avslutade med en tabata serie skuggboxning.
Övningar
Smala pushup på stol
Latsdrag 
Smal Rodd
Smal bröstpress.
Bred enarmsrodd 
Enarmspress bakom nacke
 
Stark och svettig inledning på helgen. Nu på väg till Småland!
Stolt och stark!

Av Malin Nilsson - 25 juni 2020 14:27

Dagarna går. Två dagar i frihet. Bort från det som gjort mig illa under så många år. Nu ska jag bara landa, innan jag börjar min resa. Inte någon annans. Hela jag är helt sönderslagen. Det kommer att ta tid att bygga upp. Jag klarar det med egen vilja och stöd. Ingen ska få göra mig illa igen. Ingen!

I måndags blev det cykelintervaller och i tisdags blev det 11 km på crosstrainern. Testade även att köra ett kort vinyasa yogapass i tisdags för första gången på ett par veckor. Det kändes bra.
Igår blev det ett besök på Barrys med DF bröst och rygg, samt ett coretabata pass från sats hemma på mattan. Därefter blev det en heldag i mitt paradis. Grinda älskade Grinda. En sagolik dag.
Torsdagen inleddes tidigt med en löptur längs med vattnet söder om söder, tillsammans med bästa Nilla. 6 km blev det. Första Löppasset sedan i början av maj. Fortfarande lite känning i höften. Har en del kvar att stärka upp. Men ingen smärta. Känner tacksamhet. Sagolik morgon, som avslutades med lite prehab, coretabata och yinyoga på bryggan. Firade med flera svalkande bad i Vinterviken. Underbar inledning på torsdagen!
Av Malin Nilsson - 21 juni 2020 14:27

Kämpar på. Försöker bara vara här och nu. Inga måsten. Inga tvång.  Inte vara andra till lags. Det går ibland... men vissa stunder är det svårt. Dock vet jag, precis likt tvångstankar, att ju mer man övervinner dessa känslor desto starkare blir man. Jag har en lång väg kvar. Men jag är äntligen på rätt väg. Ingen kan stoppa mig.

Avslutade veckan med dryga timmen ALa 11 km på crosstrainern i förmiddags på sats stadion. Rekord i tid med några sekunder. 10 km på 56 min. Tufft, svettigt men skön känsla. Firade med coretabata och yinyoga ute i solen. Och därefter bad i tanto. Det bästa av världar. Både Yin och yang. 
Starkt avslut på vecken. Stolt och stark!

 

Av Malin Nilsson - 20 juni 2020 17:48

I början av veckan var det 7 reps. I morse blev det 8 chins i sex set. Progression när den är som bäst. Passet bestod av en fallande stege ALa 60-50-40-30-20-10 av sex stycken övningar. Inledde varje varv med 8 chins.

Övningar 
Push up handrealese
Latsdrag
Enarmsrodd 
Enarmsbänk
Bred enarmsrodd 
Bröstflyers
 
Avslutade med 7 st 30 s intervaller med handskarna. 10 s vila mellan.
Firade med en härlig dag på Hellas med yinyoga, sol, bad och picknick. Snart mjukglass, grillat och vila. Njutit, och tänker fortsätta i samma MOOD.
Underbar lördag ALa StarkaMalin!
Stolt och stark!
Av Malin Nilsson - 19 juni 2020 15:04

Midsommarafton. För mig har det aldrig varit lika stort som nationaldagen eller julafton. Men ändå är det något speciellt. Känns väldigt svenskt, och det tilltalar mig. Lite som en mini nationaldag. Så i dag firar vi Sverige lite extra!

Gårdagens vila var mer än välbehövlig för att ta sig an dagens pass. Inledde med cykelintervaller på sats stadion. Både långa och korta. Snabba pedaler, hög puls och ett extra vässat pannben. Därefter blev det pilates och Yinyoga ute på gräsplanen. Firade med ett bad i Tantolunden. Stark och underbar inledning på midsommarafton!
Stolt och stark!
Av Malin Nilsson - 17 juni 2020 15:08

60-50-40-30-20-10... och varje varv inleddes med 7 st reps av maghjul.

Övningar
Smala pushup på stol
Axeldrag
Smala pressar 
Bicepscurl 
Press bakom nacke
Bendrag för mage på stol
Axelpress 
 
Avslutade med coretabata från sats onlinetjänst.
En rejäl genomkörare för armar och mage. Stark start på lillördag!
Stolt och stark!

Av Malin Nilsson - 16 juni 2020 15:13

Törnrostaggar river inombords.... frustrerad och arg. Men nu är det viktigt att vara stark och inte vika sig! Tack älskade träning som låter mig bara vara och få fram känslor, lycka och mod. Idag blev det hemmaträning deluxe med rygg och bröstslakt i fokus. En stege ALa  60-50-40-30-20-10 reps. Inledde varje varv med 7 reps chins.

Övningar
Pushup spiederman
Latsdrag 
Bröstpress 
Smal rodd 
Bröstflyers 
Bred rodd
 
Avslutade med en rond tabataintervaller med handskarna. Firade med Yin yoga!
Stark inledning på tisdagen!
Stolt och stark!

Av Malin Nilsson - 15 juni 2020 17:44

Ny vecka. Nya utmaningar. Känner nyfikenhet och hopp inför framtiden. Samtidigt oro och frustation. Oro för vad som komma skall. Frustation över att så många år blivit psykiskt illa behandlad av både mig själv, men framförallt de arbetsplatser jag varit på. Men nu är det slut. Våga stå på och inte låta någon trampa på mig. Aldrig mer...

Inledde veckan med 11 km crosstrainer på sats stadion. Därefter blev det sats onlinepilates hemma på mattan. Firade med en cykeltur till Hellas bara föra att komma iväg och koppla av för en stund. Blev yinyoga, bad, picknick och vila. Välbehövligt!
Stark start på veckan!

Presentation


Starka Malin

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6 7
8
9 10
11
12
13 14
15 16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards