Alla inlägg under januari 2014

Av Malin Nilsson - 31 januari 2014 22:53

Efter gårdagens cykelpass var ja imorse åter redo att sätta tänderna i ett CF pass. Pågrund av HRL utbildning på min fina arbetsplats M3gym passade jag på att slå två flugor i en smäll och träna där innan.
Styrkedelen bestod i dag av tunga frontsquat. 60 kg. 5 set varav 3 rep. Avslutade med 2 rep på 62.5 kg. Bang, ett nytt RM.
Sedan körde jag 5 set med TGU. 1 rep varav 20 kg på den fina handväskan/ KB. Även där la ja till ett extra set och tog tag i en 24 kg KB och vips fixade jag ett RM till. Så det var en stolt starka Malin som högg tänderna i dagens Wod.
-30 pullups
-30 boxjump 40 cm
-30 KB sving 16 kg
-30 burpees
Varje påbörjad min 2 Clean and press 30 kg.
Tid.
Riktig tuffing till WOD så fysiskt uttömd på energi efteråt, men psykiskt laddad för dagens utmaningar.
Lite nya PT kunder till nästa vecka så lite extra pysslande i helgen. Men det är det värt. Att få jobba med det man älskar är guld värt.

Av Malin Nilsson - 29 januari 2014 21:14

Starka Malin är tillbaka. Efter en lite seg start på veckan kändes det riktigt bra i morse. Det var morgon CF Wod på Balance city med underbara gänget med bland annat Ullis och Markus. Och gabbe var dagens coach. Han har verkligen vuxit i mina ögon. Börjar bli en riktigt vass tränare.
På Styrkedelen var det tunga sumodeadlift på agendan. 5 set varav 3 rep. Kändes riktigt bra både styrke och teknikmässigt. 90 kg på stången. Så nöjd över mig själv. Påminner igen att det är viktigt att berömma sig själv, samt vara stolt över sin presentation. Det är då man utvecklas både psykiskt och fysiskt.
Sedan var det dags för dagens Wod. Som idag bestod av följande på tid:
-2000 meter rodd
-50 situps
-50 utfallsgång
-50 KB sving 16/24 kg
-20 TGU

Jäkligt jobbig Wod och tiden hamnade på 24.17 Inte mina favoritgrenar, särskilt inte rodden) men det var bara att väsa hornen till Max och bara köra.och jag kom i mål. Vilja, svett, envishet, kärlek och en jävla anamma. Det är receptet. Och ett härligt gäng att kriga med. Mycket kärlek och eufori.
Vem behöver knark när CF finns?

Av Malin Nilsson - 28 januari 2014 22:52

RPM ja tro nästan ja är lite kär. Äntligen en spinningklass som är både effektiv, rolig och jobbig. Den har funnits länge, men tyvärr är det få anläggningar som erbjuder denna super träning. Fast det finns undantag. I kväll smög min gruppträningschef in klassen istället för vanlig spinning. Och vilken tur. Hade hon inte gjort det hade jag vilat helt idag.och jag ångrar inte att jag gick.

Du vet vad du får. det varieras mellan backar och intervaller. Det händer saker vilket gör att motivationen, glöden och spänningen håller i sig klassen igenom. Det är du som avgör hur jobbigt det ska bli. Men alla deltagare kör mot samma mål, kämpar och peppar varandra från start till mål.  Träning med hög kvalité. Äkta kärlek!

Av Malin Nilsson - 27 januari 2014 23:03

CF pass i Solna i förmiddags med bästa coachen Erik. Härligt att få kriga ihop med Bland annat Pia. Idag stod tunga chest To bar på agendan. Blev ett RM på 15 kg så får vara nöjd. Min kära kropp var rätt sliten sedan föra veckans träning så lite förvånad att jag tog 15. Som sagt kroppen är fantastisk. Slutar aldrig förvånas.
Sedan var det dax för dagens WOD. Idag med an 8 minuters AMRAP bestående av 10 KB sving på 24 kg följt av 8 burpee boxjump på 40 cm. 5 varv blev det plus 10 svingar. Jäkligt jobbigt. Speciellt svingarna. Hade mina fivefingers vilket gjorde de hela ännu jobbigare. Så en lärdom av dagens WOD. Aldrig mer fivefingers och tunga KB.
Nästa gång då jäkla blir det revansch.!

Av Malin Nilsson - 26 januari 2014 21:04

Söndag å sköna söndag. Vila på agendan. Dagen har spenderats med älsklingen med besök på gärdet, mys, fotboll i parken, lite lydnad och ännu mer mys,, god mat och kärlek. Viktig och Värdefull tid för både kropp och själ. Lycka!

Lite tankar kring en av träningens huvudingredienser så här på vilodagen!
Kosten är en av de viktigaste ingredienserna för träningsresultatet. Tränar du hårt bör du förse kroppen med tillräckligt med bränsle för att tillgodose träningen på bästa sätt. Både de dagar du tränar och de dagar du vilar. Var inte rädd för maten. Se den som en av dina bästa vänner. Ät och njut det som passar för just dig. Inget är rätt och inget är fel. Vi är alla olika. Huvudsaken är att du förser din underbara kropp med tillräckligt med energi i form av kolhydrater, protein och fett så kroppen klarar de utmaningar den utsätts för. Och försök tänka att ta dessa källor i form av naturliga råvaror. Ta vara på det naturen har att erbjuda, man slutar aldrig förvånas av naturens underbara skafferi.
Straffa inte dig själv. Ät och njut!!

Av Malin Nilsson - 26 januari 2014 15:39

Sliten i kroppen efter veckans träning. Fem dagars träning bakom mig som verkligen mestadels varit riktigt bra pass som jag är stolt över trots lite skavanker i händerna och med en vänster skinka som inte helt varit hundra.
Efter fredagens lyckade träning gick jag med ett leende på läpparna hela dagen. Ingen kunde stoppa mig. Jag var oövervinnelig. Känslan tog jag med mig på lördagen då mitt BP pass på m3g gym stod på agendan på morgonen. Kroppen var sliten, men jag plockade fram fredagskänslan och energin och kärleken jag fick av mina kära deltagare och levererade. Hade jag inte lett passet själv hade kroppen fått vila. Men som sagt nu var det min klass så det fanns ingen återvändo. Och vilken energi och glädje som levererades. Ännu en gång förvånad av de där magiska krafterna som får en att ta i de där lilla extra som instruktör.
Helt slut efteråt, men bestämde mig ändå att avluta med en liten WOD. 100 KB sving, 100 situps och 100 armhävningar handrelease. Känslan efter var helt färdig både psykiskt och fysiskt. Men med ett leende på läpparna och en stolthet över min kropp. Nu skulle kroppen få vila och fyllas på med energi för att ladda inför nästa veckas utmaningar. Tänk på vilan och att fylla på med bränsle. Det är då kroppen byggs upp och träningen ger resultat.
Avslutade lördagskvällen med massa god mat, gott vin tillsammans med älsklingen och fina Josefine.

Av Malin Nilsson - 26 januari 2014 15:39

Sliten i kroppen efter veckans träning. Fem dagars träning bakom mig som verkligen mestadels varit riktigt bra pass som jag är stolt över trots lite skavanker i händerna och med en vänster skinka som inte helt varit hundra.
Efter fredagens lyckade träning gick jag med ett leende på läpparna hela dagen. Ingen kunde stoppa mig. Jag var oövervinnelig. Känslan tog jag med mig på lördagen då mitt BP pass på m3g gym stod på agendan på morgonen. Kroppen var sliten, men jag plockade fram fredagskänslan och energin och kärleken jag fick av mina kära deltagare och levererade. Hade jag inte lett passet själv hade kroppen fått vila. Men som sagt nu var det min klass så det fanns ingen återvändo. Och vilken energi och glädje som levererades. Ännu en gång förvånad av de där magiska krafterna som får en att ta i de där lilla extra som instruktör.
Helt slut efteråt, men bestämde mig ändå att avluta med en liten WOD. 100 KB sving, 100 situps och 100 armhävningar handrelease. Känslan efter var helt färdig både psykiskt och fysiskt. Men med ett leende på läpparna och en stolthet över min kropp. Nu skulle kroppen få vila och fyllas på med energi för att ladda inför nästa veckas utmaningar. Tänk på vilan och att fylla på med bränsle. Det är då kroppen byggs upp och träningen ger resultat.
Avslutade lördagskvällen med massa god mat, gott vin tillsammans med älsklingen och fina Josefine.

Av Malin Nilsson - 26 januari 2014 15:39

Sliten i kroppen efter veckans träning. Fem dagars träning bakom mig som verkligen mestadels varit riktigt bra pass som jag är stolt över trots lite skavanker i händerna och med en vänster skinka som inte helt varit hundra.
Efter fredagens lyckade träning gick jag med ett leende på läpparna hela dagen. Ingen kunde stoppa mig. Jag var oövervinnelig. Känslan tog jag med mig på lördagen då mitt BP pass på m3g gym stod på agendan på morgonen. Kroppen var sliten, men jag plockade fram fredagskänslan och energin och kärleken jag fick av mina kära deltagare och levererade. Hade jag inte lett passet själv hade kroppen fått vila. Men som sagt nu var det min klass så det fanns ingen återvändo. Och vilken energi och glädje som levererades. Ännu en gång förvånad av de där magiska krafterna som får en att ta i de där lilla extra som instruktör.
Helt slut efteråt, men bestämde mig ändå att avluta med en liten WOD. 100 KB sving, 100 situps och 100 armhävningar handrelease. Känslan efter var helt färdig både psykiskt och fysiskt. Men med ett leende på läpparna och en stolthet över min kropp. Nu skulle kroppen få vila och fyllas på med energi för att ladda inför nästa veckas utmaningar. Tänk på vilan och att fylla på med bränsle. Det är då kroppen byggs upp och träningen ger resultat.
Avslutade lördagskvällen med massa god mat, gott vin tillsammans med älsklingen och fina Josefine.

Presentation


Starka Malin

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards