Alla inlägg under februari 2014

Av Malin Nilsson - 27 februari 2014 22:53

Pt pass med Ulrik inledde torsdagen. Passet var fokuserat på att försöka hitta en del RM hos mig så Ulrik kan skapa ett mer rullande träningsprogram efter mina mål och förutsättningar. Det blev pistols (5 h-2 v). Front squat 65 kg. Thrusters 45 kg. Push Jerk 47,5 kg och bänkpress 52.5 kg.
Frontsquaten kändes bäst och det var där jag kände mig starkast för dagen. Bänken var den mindre bra delen eftersom bröstmusklerna var trötta efter både push Jerk och thrusters, samt efter gårdagens Wod.
Mycket bra tips och råd jag fick med mig av Ulrik. Både teknikmässigt, Speciellt i bänken där jag tror det kommer bli riktigt bra när bröstmusklerna är mer utvilade. Ulrik gav även bra rörlighetsövningar innan passet för t ex fotleder och vader.
Som sagt bra pass i helhet och en trött Starka Malin efter passet. Passet som gjort sig mer och mer påmind ju längre dagen gått.

Av Malin Nilsson - 26 februari 2014 23:13

I går var det löpning på schemat. 1 mil på löpbandet i 4,57 tempo blev det. Pannben från start till mål var det som gällde. Och ja ger mig aldrig....

Dagen idag började tidigt på CF fit4life. Idag första gången jag körde där själv, dvs inte var med på någon klass. Riktigt mysigt faktiskt. Inte så stort men lagom för mig och några andra morgonkrigare. Dessutom finns den utrustning man behöver. Och naturligtvis den där speciella känslan som är svår att beskriva och ta på. Men som gör att man får lite extra energi . Ja en Box med de mesta.
Körde tävlingsgruppens program enligt följande:
A) styrka: tunga 4or i marklyft 4 set. Blev 85 kg
B) 3 varv av:
1Min wallballs
1 min toes To bar
1 min push up
1 min pullups med omvänt grep
1 min vila
Blev totalt 187 rep. Hyfsat nöjd. Lite tätt inpå marklyften, samt att ja de två första varven fick ta övningarna i annan ordning då alla wallballs var upptagna. Men det gick!
C) 3 varv av
12 lu raises
12 band pull aparts
Riktigt tufft pass men med träningsglöd, vilja och pepp samt stenhårt pannben. Det fanns inget som Kunde stoppa mig!

Av Malin Nilsson - 24 februari 2014 22:55

CF på bästa F4life fick starta veckan. I dag var det lunchpasset som stod på spel. Idag med tre olika skor med mig för att vara utrustad till tänderna inför dagens utmaningar på boxen. Innan det ordinarie passet startade körde jag en del av tävlingsgruppens måndags program. Delen jag valde ut var 1 Clean & Jerk OTM i 10 min. Starka Malin kände sig stark så jag körde 2 rep istället för 1, varje minut på 40 kg. Det kändes bra. Jobbigt men med kontroll rakt igenom.
Därefter var det dags för dagens pass med härliga gänget. Idag med käre Erik som coach. Dagens pass var en timecap på 25 minuter av följande: 500 meter löpning utomhus på östermalmsgator-20 burpee boxjump och 30 dumbellsnatch x3varv. Gick i mål på strax över 22 minuter. Totalt färdig efter passet. Men nöjd över min prestation. Imponerad av vad våra kroppar klarar av. Det handlar bara om järnvilja, envishet och en jävla anamma. Tro på dig själv och älska dig själv. Vi är oslagbara!

Av Malin Nilsson - 22 februari 2014 21:14

Fina underbara lördagar. Fick ja välja en dag, så är lördag självklart val. Speciellt varannan lördag då ja får jobba med det jag älskar och brinner för från strax efter klockan 09-16. Alltså med träning, hälsa och människor. De är kärlek! Dagen började med BP med mina starka riddare. De är grymma. Jag är grym. Tillsammans är vi oslagbara. Och vi blir bara starkare för varje veckan. För oss finns inga hinder. Vi övervinner allt.
Totalt fysiskt slut efter passet men med full av glädje och energi att fortsätta dagen med PT dag. Det erbjöds tester, konsultationer, vägning, mätning och lite annat smått å gott. Härligt att se när nyfikenheten väcks och att människor inser att de vill ha lite extra hjälp för att uppnå sitt mål. Det är då resan börjar mot målet. När du har bestämt dig och bett om hjälp. Tillsammans är vi oslagbara.
Kvällen spenderas med älsklingen, nu nyborstad och snygg för våran schlagerafton med svensk schlager, god mat å vin. Och massa mys och kärlek förstås. Kärlek utan gränser

Av Malin Nilsson - 21 februari 2014 23:08

Ben, ben och så lite mer ben. Jag det var fredagsmorgonens CF pass. Idag var det Ulrik som styrde och det gjorde han bra. Från en superbra och förberedande uppvärmning till det sista momentet. Totalt närvarande, fokuserad, pedagogisk, kunnig och varm person. Sådana växer inte på träd, och man blir varm inombords när man träffar en sådan tränare som har hela paketet.
Dagens pass såg ut så här:
A) boxhopp, hitta ditt Max. Blev ett PR för starka Malin. 80 cm. Har alltid tyckt det är ett läskigt moment. Men det gäller bara att ta av sig trygghetsvästen, våga släppa taget och bara köra. Allting går bara man tror på sig själv, inte tveka och bestämmer sig. Bara kör.
B) backsquat 5 set varav 5 rep. Körde på 62,5. Riktigt tung de där sista repsen. Även här handlar det om pannben och en jävla anamma.
C)längdhop. 3 försök. Det blev dryga 1'90m. Riktigt kul övning. Länge sedan sist, men absolut en övning jag ska lägga till ibland framöver.
Efter det var ben och kropp trötta och nöjda. Och jag med!

Av Malin Nilsson - 20 februari 2014 20:51

I morse var det trötta ben som som pulsade i snön till bussen. Var lite chockade när jag drog upp persiennerna och det var vitt ute.
Morgonens pass började redan klockan 7.00 Vilket jag tycker är en halvtimme för tidigt. Tänk vad några minuters extra sömn kan ha stor påverkan.
Men väl på plats var det bara att köra och kroppen vaknar snabbare till liv än man tror. Med lite hjälp av kaffe, banan och energidryck så kan man lätt lura igång vår underbara kropp trots tidiga morgnar. Sen handlar det om att bestämma sig. Allting går.
Idag var det bänkpress på programmet. Som skulle uppnå ett RM. Inget PB, men nästan. Blev samma resultat som sist för några veckor sedan. Vilket jag är lite chockad över eftersom mina bröstmuskeln var rätt slitna. Men med pannben och team känsla och pepp från de andra får man lite extra kraft och tryck i utförandet. Sedan var det två stycken olika tabata. Alltså totalt 4 min med 20 s arbete och 10 s vila= 8 st. Första armhävningar. Sedan 1 minut vila. Därefter Sumo deadlift highpull. Så totalt 8 minuters arbete varav 16 intervaller. Tabata är verkligen supereffektivt. Man blir både uthålligare och starkare. Körde RX på båda. I SdHP körde jag tom 5 kg mer än RX vikten. Kul pass vilket resulterade en fysiskt trött kropp efter. Men ja körde själv som avslutning med lite hjälp av att plocka fram de där extra magiska krafterna när bränslet egentligen är slut, 50 toes To bar och 50 American situps. Sedan var jag nöjd. Både över mig själv och min presentation. Allting går. Bara bestäm dig!

Av Malin Nilsson - 19 februari 2014 22:42

Igår morse var det återbesök på crossfit F4life. Den här gången var det coach Anders som höll i spakarna. Tyvärr besviken på själva coachen isig. Inte en person jag skulle anlita som tränare i alla fall. Gårdagens pass var i alla fall “Open 13.2″
10 min AMRAP
5 Shoulder to Overhead 52,5/43 kg
10 Marklyft 52,5/43 kg
15 Boxhopp 60/50cm
Gjorde RX, men fasen vad tungt det var. Inte många varv , men jag klarade det. Jag övervann mig själv. Det handlar bara om att bestämma sig och aldrig ge sig och lita på sig själv. Du kan alltid mer än du tror.
Det roliga var att de tydligen hade skrivit fel på RX vikterna. Så istället för 43 kg för tjejer skulle det vara 35 kg. Så när jag fick veta det blev jag lite extra stolt.

I dag blev det 10 km på löpbandet i 4'57 tempo. Lite sliten och trött i kroppen. Men jag hade ju bestämt mig, och då blir det så! Efter löpningen blev det en lång och välförtjänt stretch. Kärlek och omtanke för både kropp och själ.

Av Malin Nilsson - 17 februari 2014 22:40

Det var en rätt trött och lite små sliten kropp som klev in på jobbet i morse för att ha kund. Men tröttheten försvann snabbt jag hade ju äran att köra med en av mina favoriter. Min boxkund. En riktig stor fighter. Kul att se utvecklingen och samtidigt hitta saker att jobba med.
Vid lunch var det min tur att få köra. Och vad passade bättre med ett besök crossfit f4life. Idag med Cindy på agendan. Trots sliten i kroppen brände jag av ett PB i Cindy som består av en AMRAP på 20 minuter av 5 chins, 10 push up och 15 airsquat. Tidigare resultat. 11-12 rundor. Idag blev del 17 varv +5 chins, 10 push up och 12 airsquat. Så en förbättring om man säger . Förvånad över mig själv trots dagsformen. Men mycket handlar om pannben, vilja och en jävla anamma. Även lagkänslan av att tillsammans kriga igenom de 20 minuter Cindy pågår har stor påverkan. Och att man kan alltid mer än man tror. Bara våga spränga gränserna. Jag är oövervinnelig!

Presentation


Starka Malin

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards