Alla inlägg under april 2020

Av Malin Nilsson - 10 april 2020 14:36

Intervaller på Telefonplans vackra friidrottsbana. Tillsammans med bästa Nilla. Så inledde StarkaMalins långfredag. Sagolikt vackert påskväder. 1000 ingar stod på agendan. 4 set där ett set bestod av 400-300-200-100 m med en min vila mellan. 2.30 min set vila. Ju kortare intervall desto fortare. Tack Nilla att du tror på mig och pushade mig hela vägen. Blev lite chockad över min insats då jag inte kört så här på länge. Stolt, stark och tacksam. Firade med lite båltabata och yinyoga. Resten av dagen blir vila och massa mat.

Stark start på långfredagen!

Av Malin Nilsson - 9 april 2020 14:43

Påsken har inlett... skärtorsdag. Dock inte som det brukar vara. Epidemin som hägrar har vänt upp och ned på samhället. Istället för att umgås, isolerar man sig helst så mycket som möjligt. Och om vi väljer umgås är det med få, och nära relationer.

Inledde förmiddagen på Gymmet med bröst och ryggslakt. Segstartad, men efter vässat pannbenet extra blev det ett jäkla bra pass. Många set, men före reps och tyngre vikter. Avslutade med lite kärlek på säcken. Skönt att slå av sig lite. Välbehövligt.

Stolt och stark!

Av Malin Nilsson - 8 april 2020 14:23

Ny dag. Nya möjligheter. Inledde onsdagen på nya kärleken med 7 km distans i 6 tempo på bandet. Kändes bra, trots att det blev 10 km i går. Kroppen levererar. Därefter var det dax för en ny resa för StarkaMalin tillsammans med Kenny strävan! Benböj med fokus teknik stod på agendan. Firade med yinyoga. 

Stolt och stark!

Av Malin Nilsson - 7 april 2020 14:44

7 km var tänkt. En mil det blev.... självklart på nya kärleken. Sjukt nöjd över min insats. Och mitt pannben att utföra det på löpband. Men tiden gick relativt snabbt med tyngre i lurarna. Firade med lite båltabata och yionyoga! StarkaMalin levererar och är grym. Jag är Unik!

Stolt och stark!

Av Malin Nilsson - 6 april 2020 15:02

Variation är nyckeln. Kombinationen av styrka, kondition, rörlighet, meditation, vila, kost, vilja och kärlek bidrar till resultat. 

Hade inga planer i förmiddags, men efter ett par dips, bara fortsatte kroppen. Och plötsligt slutade jag på 35-36 st. Chockad! Självförtroendet steg och kärleken till en av StarkaMalins starkaste grenar höjdes till skyarna. Inte kört dips knappt på flera år... men nu börjar jag hitta tillbaka. Självförtroendet bidrog till ett av StarkaMalins bästa armpass. Firade med 20 min vinyasa och en halvtimmes yinyoga. 

Vilken toppstart på veckan.

Stolt och stark!

Av Malin Nilsson - 5 april 2020 14:11

Vilken söndag! Älskar söndagar. Lördagens påfyllning av livets goda. Både i mat och återhämtning resulterar till bra tryck och energi både i kropp och själ. I förmiddags blev det andra söndagen på raken tillsammans med finaste Susanne jämte varandra på löpbanden. Självklart på nya kärleken. 10 km blev det för StarkaMalin. Bästa Susanne körde intervaller och hamnade på 23 km.... hon är helt fantastisk. Det är jag med! Stålkvinnor! 

Trots gårdagens löpning kändes det lättare idag. Heja! Firade med lite lätt benstyrka, 20 min vinyasa och en halvtimmes yinyoga. Fortsätter söndagen med påfyllning och återhämtning inför nästa vecka!

Stolt och stark!

Av Malin Nilsson - 4 april 2020 15:00

Blir så j.... less på en del människor. I förmiddags blev jag av med min älskade cykel utanför Gymmet Sthlm medan jag var ute och sprang. Tur att jag var ovetande under löpturen... annars hade jag brutit i hop totalt.... orkar inte med sådana händelser. Räcker det inte med den skit som redan råder i samhället! Älskade cykel.... 3 och ett halvt år fick vi tillsammans. Hade planerat en vår och sommar med mycket cykel...

Men inget kan bryta ned mig totalt. Allt kommer bli bra. Det är sådana här motgångar som får en att bli starkare. Livet fortsätter.

Blev en mils lugn löpning längs årstaviken och Hornstull med bästa Nilla. Trött i kroppen efter dagar med tung och massiv styrketräning bakom sig... tack Nilla för att du fick runt mig. Firade med båltabata och yinyoga.

Stolt och stark!

Av Malin Nilsson - 3 april 2020 16:14

Ännu en dag som startade på nya kärleken.... samma tänk som gårdagen. Fem övningar. 100 reps per övning. I förmiddags var det bröst och axlar som fick sig extra kärlek. Bänk- snedbänk med hantlar- militärpress- hantellyft sida- push ups. En total genomkörare. Tufft, men kändes jäkligt bra. Känner mig stark, Avrundade med en 20 min vinyasa från sats onlineapp. Stark start på fredagen!

Stolt och stark!

Presentation


Starka Malin

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards