Alla inlägg under december 2020

Av Malin Nilsson - 27 december 2020 13:43

Dagarna bara flyr iväg. Vad hände egentligen? 2020, ett år som inte varit något tidigare likt. Trots det har livet gått vidare. För mig ett av mina bästa år i slutändan. Året då jag äntligen lämnade och klippte navelsträngen från en bransch som skadat mig både fysiskt och psykiskt i 15 år. Året då jag äntligen började säga ifrån och började tänka och prioritera mig själv mer än andra. Året då jag började sörja min fars bortgång 2006. Året då träningen blev ännu viktigare och då kroppen fick bestämma vad som stod på agendan. Inga tvång, bara lustfyllt och rogivande. Året som skakade om min värld då min älskade Bamse lämnade jordelivet…. Året då jag blev starkare både fysiskt och psykiskt. Året då Texas kom till världen och tog mig med storm. En kärlek starkare än allt annat. Året som avrundas med kärlek, tacksamhet, styrka och nyfikenhet på 2021.

Av Malin Nilsson - 14 december 2020 11:55

Ny vecka. Nya utmaningar. Eller rättare sagt, fortsättningen på starkamalins resa. Resan mot en bättre fighter, på alla plan. Måndagen inleddes med, tro det eller ej, starkamalins sjätte PTpass. Morgonen till ära med vårt huvudfokus. Boxningen. Jag har så mycket att öva på, förbättra och utveckla. Styrkan finns. Men koordinationen, tajmingen och snabbheten är långt från bra. Min största fiende är att slappna av samtidigt som att hålla fokus. Hjärnan exploderar och ibland vill jag bara lägga mig ned på mattan och gråta. Vill så mycket, men måste ha tålamod och ta ett steg i taget. Öva, vilja, tålamod och acceptans. Det kommer bli bra. Stolt och stark!

Av Malin Nilsson - 7 december 2020 11:25

Det var ett bra tag sedan sist. Starkamalins liv har bara flugit iväg. Min lilla kille växer. Vill bara stanna tiden, samtidigt som jag njuter till fullo av varje sekund som går. Att skaffa Texas är ett av mina bästa beslut. För första gången känns det som jag är på rätt stig i livet.  Ingen stress. Tar ett steg i taget. Ingen stress. Försöker vara i nuet. Utan krav eller måsten.

En annan investering som jag gjorde för ett par veckor sedan var att för en gång skull satsa på mig själv. Satt ett mål. Målet är att utvecklas i boxning. Till min hjälp har jag en PT, som själv är en riktig duktig boxare. Visst kostar timmarna med henne. Men det är värt varenda krona. Mitt bästa beslut efter Texas!

Känns som att äntligen börjar leva!

Presentation


Starka Malin

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards