Alla inlägg under december 2018

Av Malin Nilsson - 29 december 2018 16:30

Slutet av 2018 börjar närma sig sitt slut. Ett år som flugit iväg. Med både bättre och sämre perioder. Mycket ovisshet och beslut som både har tagits men även mycket som ska beslutas. Just nu känns det psykiska sådär. Det positiva nu är att älsklingen och ja åter är återförenade. Mår så mycket bättre av att vara tillsammans med honom. Mitt hjärta. Mitt allt.

Sedan har ja träningen. Två dagars välbehövlig vila efter onsdagens benslakt som resulterade träningsverk fr.o.m Hell. Obeskrivlig, och kan inte komma ihåg om jag haft någon sådan träningsverk innan! För spåren från onsdagen är fortfarande kvar... mycket.... men idag var det dax att entra podiet igen. Massa chins och bänk stod på agendan, med en liten flåsdel som dessert. Riktigt tufft, men ack så effektivt! Resten av lördagen spenderas med älsklingen.
Stark start på helgen!
Av Malin Nilsson - 26 december 2018 18:24

I bland blir det inte som planerat... men ändå slutar det bra och smärtsamt... precis som imorse. Tänkte kört löpintervaller på band... men suget mot stången var större. Så det blev benslakt ALa StarkaMalin. Massa böj, utfall och böjhopp som huvudrätt och som dessert blev det 50-50-50 av benböj-legcurl och benspark. Grät mig in i mål. För fy f..... kunde knappt gå nedför trappan efter. Älskhatar den känslan. Något illamående. Men fy vilken känsla! Oslagbar! Riktig StarkaMalin träning! Nu totalvila ett par dagar.

Resten av dagen har tillbringats med älsklingen, kära mor, besök av bästa vän med familj och massa mat och kärlek! Underbar annandagjul!
 
Av Malin Nilsson - 24 december 2018 17:21

  • For Time
  • 25 Pull-Ups
  • 50 Deadlifts (135/95 lb)
  • 50 Push-Ups
  • 50 Box Jumps (24/20 in)
  • 50 Floor Wipers (135/95 lb) (one count)
  • 50 Kettlebell Clean-and-Press (1/.75 Pood) (alternating)
  • 25 Pull-Ups
  • StarkaMalins absoluta favorit Wod, sedan ja första gången fick känna på cf.... och självklart blev det denna julaftons morgons dessert. Blev burpee istället för pullups och lite tyngre mark. Riktigt tuff, men ack så härlig och effektiv. Innan blev det lite tyngre mark och pressar. Kände mig stark.... oslagbar start på julafton på bästa norremark. Skönt att ha en småländsk favoritplats!
  • Resten av julen blir mys och julefrid med älsklingen och min familj. Tillsammans på årets bästa dag!

Av Malin Nilsson - 23 december 2018 19:46

Vilket avslut innan Stockholm byts mot Småland! Och hur avverkades det? Jo självklart med finaste Sara. Massa bänk supersettat med latsdrag. Därefter grävskopan, starka Malins favorit, kombinerat med maskin bröstpress. Vi avslutade med 50-50-50 av burpee, situps och kbsvingar. Kändes sjukt bra idag och otroligt stark! Total stolt! Nu helt färdig. Men vilken go känsla! Älskar köra med Sara! Måste göras oftare.

Snart får jag äntligen träffa älsklingen! 
Av Malin Nilsson - 22 december 2018 18:13

Dan före dan.... vad hände? Kan man inte spola tillbaka tre veckor? Vill kunna njuta. Utan bekymmer, val och måsten. Blir bara allt mer tveksam. Trots att jag sagt jag har bestämt mig.".. men det är något som inte känns hundra. Känns som jag missar en stor chans.... en chans som innefattar vad StarkaMalin verkligen vill och inte vad andra tycker....

Det som fattas är tillräckligt mod.... att våga ta steget som kan innebära ett bättre liv. Precis som träningen. Dock blir även den lite lidande av det här. Men det är ändå det fysiska som gör att jag kan tänka på annat....
I torsdags morse blev det en härlig vintrig tur på 17 km med finaste Charlotta längs city och Djurgården. Gårdagen inleddes med ett discofredagpass på workout.andra besöket denna veckan. Kul och inspirerande ställe. Dock lite mycket pengar för att satsa på. 
Imorse blev det ett kvalitéspass på löpbandet med 15 st 1 min intervaller med 2 min vila mellan. Tuffare än man tror. Men ack så effektivt. Stolt över mig själv!
Av Malin Nilsson - 19 december 2018 20:51

Dagarna bara flyger fram... fortfarande lika oviss. Dock står ja bara mellan 2 alternativ nu. Kommer skriva mer när allt lugnar sig. 

I måndags blev det cykelintervaller. I går vila och morse ett gästspel på ett relativt nyöppnat ställe. Ett svettigt cirkelpass på 45 min och 15 min båltabata som dessert. Härligt sätt att inleda onsdagen på.
Av Malin Nilsson - 15 december 2018 21:34

Vilken vecka! Fortfarande lika ovisst som sist. Vad vill jag? Det är frågan. Måste tänka på mig... ingen annan!

I går blev det ett välbehövligt styrkepass ALa StarkaMalin. Tre dagars vila från styrka. Så det blev en rejäl omgång på underbara sats Odenplan. Bästa satscentret förutom Sofo. 5 övningar. Bänk-latsdrag-militärpress-omvänd rodd och pushups. 100 reps på varje. En riktig genomkörare.!
I morse blev det löpning längs Djurgården och gärdet med bästa Nilla. 14 härliga km. Älskar Djurgården! Tröttnar aldrig.! Härlig start på lördagen som firades med lite båltabata!
Av Malin Nilsson - 13 december 2018 19:10

Vilken vecka.... helt färdig! Trodde jag fattat beslut, men nu står ja här på samma våg igen med tre olika vikter. Desto mer jag fundera... desto mer förvirrad och vilse blir ja. Hur svårt ska det vara! Tacka vet ja träningen iallafall... just nu löpningen. Där svarar kroppen utan smärta.... härlig del i StarkaMalins liv just nu. Då finner jag ro och kan skingra tankarna. Både genom svettiga, hårda och snabba intervaller som i tisdags morse och ett skönt 16 km distanspass i ett snöklätt Stockholm i morse tillsammans med bästa Lotta. Tar vara på dessa underbara stunder i mitt just nu förvirrade liv!

Presentation


Starka Malin

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards