Alla inlägg under mars 2018

Av Malin Nilsson - 31 mars 2018 21:09

Det blir aldrig dom man tänkt sig..... precis som denna påskafton. Tänkte vila från cf idag, men förslaget om att köra team av en del av teamwaffels lockade mer.... och jag ångrar inte en sekund. Riktigt tufft.... men ack så underbart. Och att få kriga tillsammans med mitt älskade gäng är obeskrivlig. Finner inte ord. Så mycket kärlek och glädje.


Påskafton avslutad på bästa sätt med älsklingen.

 

Av Malin Nilsson - 30 mars 2018 21:10

FREDAG

Weightlifting

A: OHS – 16min TC
– Jobba upp till en tung 3a

2: Team of 2 for time – 16min TC
3 varv
30 Buprees over parner in plank
30 Hang Power Snatch 43/30


Japp de var långfredagens..... precis lagom, då StarkaMalin egentligen skulle behövt vila. Men skönt att leka och svettas av sig lite.  Blev ett PB på en trea på 45 kg i ohs. Kan knappt fatta det själv! Träningen ger resultat kan man lugnt säga. Har som mest tagit 35 kg innan. Sjukt nöjd.

Firade med 10 min intensiv magträning.

Resten av fredagen har tillbringats med mys, god mat och vila tillsammans med älsklingen.

 

Av Malin Nilsson - 29 mars 2018 20:58

Gymnastik, oly och lite OTM flås. Tillsammans med Malou. Ett litet PB i an trea hangpower Clean på 47,5 kg blev dagens bästa. Så jäkla skönt att ta revansch sedan i måndags. Första försöket dessutom. Kan skärtorsdagen starta bättre.? Underbart att ha denna underbara söderbox och f4lifare. Mitt andra hem och familj. Det är här jag är stark och hämtar kraft. Så mycket kärlek.

 

Av Malin Nilsson - 28 mars 2018 20:42

ONSDAG

Cardio

A: Amrap – 4 rounds
1min Wall walk
2min alt. DB snatch 22/16
3min Burpee box jump 60/50
2min vila


StarkaMalins Drömpass! Ett pass precis lämpat för mig. Borde vara namngett efter mig. Ett StarkaMalin pass helt enkelt. Enkelt, tufft och alldeles underbart.

Den bästa starten på onsdagen!

Av Malin Nilsson - 27 mars 2018 16:05

Drömpasset på dagen är att börja värma strax innan 9.30 och sedan sätta igång strax innan klockan tio. Och allra helst tillsammans med tjejerna, som nu för tiden mestadels består av Sandra och beasten Anneli. Precis som i morse. 

Tunga 5 or i mark stod på agendan. 90 kg på stången för StarkaMalin, varav sista set blev en femma på 95 kg. Vanliga mark dessutom.! Så ett litet PR i boken på vanliga mark i femmor. Kändes grymt bra. Börjar mer och mer gilla classic mark! Avslutade med en 20 min emon av de första 10 min 30 s rodd/30 vila. Och resterande 10 min 30 s kbsving/ 30 s vila. 

Perfekt start på tisdagen. Så borde alla dagar starta!

Av Malin Nilsson - 26 mars 2018 15:29

Weightlifting

A: Hang Power Clean 45 kg
– Jobba upp till en 3a
– Vila ca. 90sek-2min mellan seten

B: Emom 20min
1: 10 Front squat 60/43
2: 10 Burpees 180 – Hoppa 180 grader varannan höger/vänster
3: 15 WB 9/6
4: 15 DB STOH 2×16/2×10
– Arbeta max 40s/övning

Hade tänkt springa, men ångrade mig och voltade lite längre i morse, laddade med stor frukost och åkte till Sture för att delta i lunchklassen.... och ja ångrar inte en sekund. Så jäkla kul att delta på denna klass. Både med topp coach och underbara f4lifare. Känner mig starkare i Clean, men rörligheten i min sämre axel sätter käppar för en del. Som t ex i treor i hangclean. Tvåor går super, men sedan dör den. Men snart så... kul avslutningsdel med emon. Älskar det.... där brände StarkaMalin på med RX och lite till.

Härlig start på veckan!

 

Av Malin Nilsson - 24 mars 2018 14:54

Känslan efter är obeskrivlig. Trots motigt i början är det en sådan frihetskänsla efter ett tag. Tänk vad träningen kan göra! Utan den, vet ja inte....

Trots en känning som troligen är en bristning i framsida lår, går det att träna annat. Igår blev det ett jäkla gött mark och ryggpass utan dess like... och idag inleddes lördagen med en massa bänkpress supersettat med latsdrag och hantelrodd. Kände mig stark och oövervinnerlig. Avslutade med fem olika tabata intervaller bestående av repslag-Stålmannen-ski-pullups- armhävningar.

I morgon blir det totalvila. Resten av dagen och helgen spenderas med älsklingen!

Av Malin Nilsson - 22 mars 2018 14:49

Våren är på ingång på Alvar. Visst är kylan fortfarande kvar, men snön börjar allt mer bege sig och solens strålar värmer allt mer. Vårkänslor spirar och det är svårt att sluta le... älskar våren.

Inledde torsdagen tidigt tillsammans med bästa Malou och caro. Ngt sliten, men så j... kul att köra ihop. Trots att det kan ta emot, håller man ändå så i och sviker inte sin partner.

Strength


A: 3 set – 10min TC

10 Scap pulls

5-10 Push ups @ 30×1

8/8 Bulgarian Split squats


B: Back squat – 18min TC

5×5 – Vikt på känsla!

– Gör 3-10 Dips / Ring dips / Bench dips mellan seten


C: 4 set

8 Good mornings

5-10 Plyo push up – Explosiva push ups där du kommer loss från golvet. Klappa ej händerna!

15 V-ups / Tuck ups – 1s paus i toppen!


B. 21-15-9 

deadlift 70 kg

cal row


rest 3min


C 12-9-6 

push press 40/30kg

lateral burpees


Resten av dagen spenderas med älsklingen och kära mor, med sol, promenad, god mat, mys och massa kärlek.

Presentation


Starka Malin

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards