Alla inlägg under oktober 2019

Av Malin Nilsson - 31 oktober 2019 21:31

Ursäkta frånvaron... men StarkaMalin har legat sjuk. Igår morse blev det mitt första pass sedan i lördags och trots flera dagars vila från stången är det jäkligt tufft att komma tillbaka efter feber. Kroppen är mer nedbruten än återhämtad. Passet igår var verkligen kämpigt och mycket pannben. Stolt att jag tog mig igenom.... för idag är en annan dag. Pang så var StarkaMalin åter på banan. Morgons ryggslakt kändes betydligt bättre än gårdagens. Musklerna var mer på banan och kroppen var hungrig att åta sig vikterna. Härlig känsla. Stolt och stark! Stort leende på läpparna. StarkaMalin är tillbaka!

Av Malin Nilsson - 26 oktober 2019 13:30

Två dagar då kroppen inte känts hundra och nästintill väck.... idag lite samma känsla. Men jag hade bokat träningsdejt med finaste Sara, så jag tog tjuren i hornen och körde. Och vilket pass! Ett av starka Malins bästa bänkpass med både PB i Max reps med 23 reps på 40 kg och innan ett tg i bänk på 55 kg. Massa sett och reps blev det där förutom bänkpress det blev chins, hantelrodd, lutande bänk i maskin och sist men inte minst lite avslutning med tabata på säcken. Otroligt glad och stolt över mig själv och min insats. Firar med att ta totalvila resten av helgen, massa god mat och massor av kärlek och mys med älsklingen!

Stolt och stark!
Av Malin Nilsson - 24 oktober 2019 16:11

Kanske är det insikt och kroppens försvar att den börjar säga ifrån på riktigt. Har mått dåligt på visa plan i 15 år... försökt och kämpat, men nu börjar det säga stopp på Alvar. Dax för StarkaMalin att inte tänka på andra. Dax att göra det jag mår bäst av! I dag kom en signal och jag fick gå från jobbet....

Sedan i måndags har det blivit 2 löppass med bästa Adidas. I tisdags kväll 7,5 km distans för att hedra och stötta mot bröstcancer. Avslutade med yinyoga. I går morse blev det totalt 8 km. 5,5 km med adidas tjejerna i ett lugnt tempo. Sista 2,5 km ökade starka malin tempot till tröskelfart. Avslutade med lite båltabata. Haft en känning i hälsena sedan helgen som inte verkar ge sig. Peppar peppar. I morse blev det striking. Mkt teknik, men som ja älskar boxning!
Av Malin Nilsson - 21 oktober 2019 22:03

Något sliten i kropp och själ efter flera dagars träning... dock behöver både själ och kropp stimuleras för att tänka på annat för en stund och där är träning den bästa medicin. Precis som idag. Först ett tufft överkroppsslaktpass i morse för att sedan runda av dagen med yoga. Det bästa av världar. Mycket mat och vila på de.

Stark start på veckan!
Av Malin Nilsson - 20 oktober 2019 16:11

Veckan har bara rusat iväg... kan ingen stoppa! Behöver mer tid... mer vila och återhämtning.... vill bara flyga iväg! Mer tid att tänka och låta kroppen slappna av. Bort från alla måsten.... vill kura ihop mig till en boll i fosterställning och stanna här och nu.

För StarkaMalin behöver mer tid. Börjar sakta finna det jag vill göra, men fortfarande rörigt. Skönt ändå att jag är på väg att börja pussla.
Sista dagens ledighet inleddes med ett svettigt cykelpass på sats stadion. Dagar som denna är det skönt att riktigt få ta ut sig. Det gör att man skingrar tankarna för en stund.
Resten av dagen tillbringas med älsklingen!
Starkt avslut på veckan! 

 

Av Malin Nilsson - 19 oktober 2019 17:00

Gårdagens intervaller satte tydliga spår... och vad kunde då vara bättra än att ge överkroppen extra kärlek. Lördagen till ära på Barrys med DF överkropp. Idag vill jag säga älskade Barrys. Som Barrys ska vara.  Mycket berodde på underbara Elin som coachade klassen. Vet nu vilka jag ska välja och undvika och Elin är definitivt en instruktör jag återkommer till snart igen. Bra och tufft upplägg, tydliga och förberedande instruktioner och grym coaching. Älskar hennes röst!

Härlig lördags start som fortsätter med vila, massa god mat och kärlek tillsammans med älsklingen.
Stolt och stark!
Av Malin Nilsson - 18 oktober 2019 12:37

Planen för morgonen gick i kras.... men istället blev passet kallas. Blev ett helt annat upplägg än planerat.... men vilken fredagsstart! Velade mkt och tog en intervall i taget... tills jag kommit till femte! Då växte hornen ut på riktigt och StarkaMalins vilja och självförtroende ökade.... det var riktigt jobbigt. Men ibland måste man lämna mellanmjölken och gå över sin bekvämlighetszon. 15 st 60 s intervaller i 3.45-3.42 tempo blev det med 2 min vila mellan. Kvalité när den är som bäst! Övervann spökena och sprang segrande in i mål. Sjukt stolt över mig själv! Stolt och stark!

Happy fredag!
Av Malin Nilsson - 15 oktober 2019 21:38

Älskar tisdagar.... löpning med bästa adidas för att sedan avrunda med yinyoga på Sveavägen. Ikväll blev det dryga 8 km härlig löpning genom ett regnigt Stockholm. 6 km med adidas och 2 km själv. Kändes riktigt bra. Älskar att springa i regn likt ikväll. 

Underbar avslutning på tisdagen! Stolt och stark!

Presentation


Starka Malin

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7 8
9
10
11
12 13
14 15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards