Alla inlägg under juli 2020

Av Malin Nilsson - 31 juli 2020 15:09

Löpning, lite rumpa och en dos core. Det är en kort sammanfattning av starkamalins träningsfredag. 6 km längs söder. Från mitt hem till Hornstulls strand, där jag firade med en dopp. Perfekt morot för löprundan. Löpturen gick lite fortare än planerat, men blev bra ändå. Invigde min nya klocka. När jag kom hem igen blev det ett kort ben och rumppass med miniband från sats onlinetjänst, samt lite core träning. Firade med yinyoga. Kämpar vidare. Stolt och stark!

Av Malin Nilsson - 30 juli 2020 13:51

1x4 min

5x3 min

4x2 min

4x45 s

7x30s

Så inledde starkamalins torsdags förmiddag. Cykelintervaller bestående av både långa och korta intervaller. En gott och blandat påse. Kände mig stark och är stolt över mitt sätt att disponera intervallerna. Brukar gå ut för hårt, vilket man får betala för. Visst var det extra mycket pannben de sista intervallerna. Men är jäkligt stolt över min insats. Firade med lite core och därefter yinyoga hemma på mattan. Kämpar vidare. Stolt och stark!

Av Malin Nilsson - 29 juli 2020 13:14

60-50-40-30-20-10 reps. 6 stycken övningar. Armslakt deluxe ala starkamalin. Avslutade med en tabata rond skuggboxning. Hemmaträning när den är som bäst. Firade med yinyoga. Kämpar vidare. Stolt och stark!

Övningar

  1. Spiderman pushup
  2. Smala armhävningar stol
  3. Enarms bicepscurl
  4. Enarms axelpress
  5. Enarms tricepspress
  6. Bendrag på stol

Av Malin Nilsson - 28 juli 2020 15:12

Kroppen ville vila. Och självklart gav starkamalin den det. Gårdagen innebar total vila. Välbehövlig. I morse var löpdejt med Nilla planerad söder om söder. Kändes bättre än sist. 7 lugna härliga km i ett relativt folktomt Stockholm.  Skönt. Trots att jag inte på långa vägar är i den löpform jag en gång varit, är starkamalin otroligt tacksam att kunna springa utan smärta. Firade med pilates hemma på mattan från Sats onlinetjänst. Även det kändes bättre än sist. Starkare känsla. Gårdagens vila gjorde susen. Firade med yinyoga. Kämpar vidare. Stolt och stark!

Av Malin Nilsson - 26 juli 2020 17:40

Hade tänkt vila idag. Men hade bokat löpdejt med Nilla, så det var bara att köra. Trött i kroppen, men höll i de 7 km vi sprang. Mycket tack vare att Nilla sprang med, samt ett pannben och vilja av stål. Lugn distanslöpning söder om söder i gasande sol och hetta. Efter löppasset blev det ett pilates pass från Sats online hemma på mattan. Avrundar söndagen med Yinyoga. Käpar vidare. Stolt och stark!

Av Malin Nilsson - 25 juli 2020 17:56

Hur forsätter man när någon lämnar en? Tycker saknaden bara blir större och större. Går det att leva vidare? Just nu vet jag inte....

Lördagens träning blev en rejäl coreslakt med tabata och 40/20s intervaller. Allt från sats onlinetjänst. All kärlek åt min älskade core. Bra pass. Älskar onlineträning just nu. Mer motiverande än att köra "själv". Någon som säger vad man ska göra och orkar mer. Och framförallt, säkert i dessa tider! Firade med yinyoga och ett dopp i Tantolunden.  Kämpar vidare! Stolt och stark!

 

Av Malin Nilsson - 24 juli 2020 14:56

Andra överkroppslaktpasset denna vecka avverkat. Samma upplägg som sist med 10 övningar ala 100 reps. Mer fokus på ensidesövningar än sist. Avslutade med 7 st 30 s intervaller med handskarna. Firade med yinyoga. Stolt över mig själv och min insats. Min kropp är fantastisk. Kämpar vidare!

Övningar

  1. Push up på hantlar
  2. Latsdrag
  3. Ensides bred rodd
  4. Ensides bröstpress
  5. Ensides smal rodd
  6. Bröstflyers
  7. Ensides axelpress
  8. Ensides bicepscurl
  9. Ensides tricepspress bakom nacke
  10. Axeldrag

Stolt och stark!

Av Malin Nilsson - 23 juli 2020 19:43

Idag var det dax. Någon gång måste man våga testa, och så blev det. Hade för säkerhetsskull bokat löpdejt med bästa Nilla. Klockan kvart över sju stod jag redo utanför Sats Torsplan, där Nilla väntade. Det blev en lugn och härlig tur i Hagaparken. Solen sken och det vanligtvis rätt folktäta parken lyste med sin frånvaro. Så skönt. Kunde slappna av och bara springa. Visst var det jobbigt att komma igång igen, men otroligt stolt över mig själv. Dryga sju km blev det. Tacksam för min löppartners push. Det behövs verkligen nu i början. Efter löpningen blev det ett pilatespass från Sats onlinetjänst, samt lite extra benträning med gummiband. Firade med ett av mina favorit yinyoga pass. Kämpar vidare. Stolt och stark!  

Presentation


Starka Malin

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards