Alla inlägg under februari 2018

Av Malin Nilsson - 24 februari 2018 19:21


Veckorna går och StarkaMalin blir inte klokare. Tvärtom. Hur ska jag göra?

Kroppen måste ändå underhållas. Då mår StarkaMalin bättre. Den fysiska aktiviteten ger mig lugn, glädje och energi att fortsätta och orka ta mig igen dagen.

I går kände ja på Open 18.1, dock bara scaled. Men ändå. Regade mig efter, så nu är ja fast i fem veckor. Nästan 11 varv så otroligt stolt trots att kroppen inte kändes hundra med bland annat för lite energi och känning i axel.

Men idag är en annan dag. Inga känningar. Bara hunger att köra.... så jäkla skön känsla. Kändes så jäkla bra. RX rakt igenom. Riktigt roligt pass med både styrka, teknik och flås. Det bästa av alla världar. Älskar dessa cfpass. Sådan gemenskap och kärlek.


A. 1 power snatch + 1 hang squat snatch + 1 full snatch x 5 set. Drop the bar after hang squat snatch.


B. 21-15-9 

deadlift 80/60kg

cal row


rest 3min


C 12-9-6 

push press 40/30kg

lateral burpees

 

Av Malin Nilsson - 22 februari 2018 16:02

Hemma igen för en snabb visit, och ikväll blir det att åter flyga uppåt landet. Fasen vad jobbigt att fara som en vante å bo i en resväska. Behöver lugn och ro.... vill bara låsa in mig i min älskade lägenhet......

I morse blev det iallafall ett kärt återbesök på bästa boxen i staden. Som StarkaMalin trivs i denna söderoas. Där skulle ja med vilja bli inlåst!

I dag vankades iallafall massa Power Clean, lite gymnastik och två korta wodar. Kändes riktigt bra och så jäkla gött att köra i boxen. Det här behövde verkligen jag!

Av Malin Nilsson - 18 februari 2018 15:34

SÖNDAG

A: Amrap
– C2B/Pullups
– T2B

B: ”Fight Gone Bad” – 18min tot
3 Rounds
1min WB 9/6
1min Sumo Deadlift High Pull 35/25
1min Box Jump 50cm
1min Push Press 35/25
1min Row Cals
1min Rest


324 reps.... RX. En liten finputs sedan sist.... två på tavlan bland damerna är inte heller fy skam. Firade med att vara med och leka av mig tillsammans med bästa Jenny på TeamPasset. Helt slut i kroppen, men så jäkla stolt och glad över mig själv. Och som ja älskar söder boxen, dess atmosfär och människor som bidrar till detta himmelrike. Paradiset på jorden. Där mår StarkaMalin som bäst. Att dessutom få avluta helgen på detta ställe och tillsammans med älsklingen sätter grädde på moset! Äkta kärlek!

Av Malin Nilsson - 11 februari 2018 20:18

Älskade söder... älskade lägenhet. Älskade söderboxen...... älskade boxmänniskor. Som jag älskar..... brinner i bröstet. Vill inte slita mig från det här... men ändå....

Trots massa ångesttankar om framtiden blev det en bra söndag som självklart inleddes på bästa söderboxen. Idag vankades det teknik i splitjerk, lite styrka, ett grymt enkelt, jäkligt tufft men alldeles underbart Teampass samt prehab efter det. Det ett riktigt långhäng på StarkaMalins favorit plats.

Riktigt slut i varenda muskel nu.... i morgon väntas totalvila.

Av Malin Nilsson - 10 februari 2018 20:27

LÖRDAG

Cardio

”A: ””Randy”” – 7min TC”
75 Power Snatch 35/25 6.12

B: Amrap 7min
Burpee box jump 60/50 75st

C: Amrap 7min
Wallballs 9/6 145 st


Dessert... 12.1 innehållande 7 min burpee.....

Vilken lördags start! Kändes riktigt bra idag. Ett riktigt StarkaMalin pass med världens bästa människor på världens bästa Box.

Äkta Kärlek!

Av Malin Nilsson - 9 februari 2018 15:51

Förvirrad, mer än någonsin. Mitt liv är en vågskål som ibland pekar norrut och ibland på hemmaplan. Fördelar och nackdelar står och bråkar med varandra utan att någon segrar. Men nu måste verkligen StarkaMalin bestämma sig. Ska ja lämna tryggheten eller våga satsa? Varför ska det vara så svårt?

Veckan som varit har StarkaMalin befunnit sig i Umeå, med bland annat två besök på Umeås enda Box. Måste ju testa om man nu ska bli Umeå bo för ett tag. Bra Box. Dock inte lika bra som älskade söder boxen. Blev även ett löpintervallpass på ett lokalt gym.

Sedan igår kväll har StarkaMalin varit tillbaka på hemmaplan igen..... känns tryggt, men ändå meningslöst på något sätt.

Började fredagen tidigt på min älskade Box med massa gymnastik och lite hantel snatch och hantel ohs utfall träning inför Open.

Tur att ja har träningen. Då kan ja flyga iväg från verkligheten för ett tag.

 

Av Malin Nilsson - 4 februari 2018 14:31

Fy f..... vad ja älskar cf. Och speciellt Fit4life på söder. Vilken plats! Vilket gäng! Vilken atmosfär. Det svåraste är att komma därifrån. Precis som i förmiddags. Känner mig lugn, älskad, harmonisk och sedd där. Alla är välkomna oavsett förutsättningar. 

I dag blev det först dagens klass med lite snatch fokus och en 9 min AMRAP av 5 ohs-5 ctb- 5 burpee boxjump. 

Som inte det var nog hoppade StarkaMalin på teamklassen. Dagen till ära med bästa och starkaste Eva. 20 varv av 10 hpclean- 10-thrusters- 10 burpee (30 kg). Vi körde RX så klart. I go- you go. Alltså 10 varv var. Fy.... vad jobbigt. Men fy... vad grymma vi var. Dryga 32 min stannade klockan på. Sjukt stolt över oss. 

Vilket avslut på veckan!

Av Malin Nilsson - 3 februari 2018 15:38

Filthy 50 

For time:

50 Box jumps (60/50cm)
50 Jumping pull-ups
50 Kettlebell swings (16kg)
50 steps Walking Lunge
50 Knees to elbows
50 Push press (2kg)
50 Back extensions
50 Wall ball shots (9/6kg)
50 Burpees
50 Double unders (or 100 Single Unders)/burpee


Lördagens frukostmeny med bästa Malou och Calle, på bästa boxen. Det vill säga världens näst bästa plats. Bara StarkaMalins egna lya är bättre. 

Lätta vikter, enkla övningar och många repitioner resulterade en rejäl svett och flåsfest.... en rejäl genomkörare helt enkelt!

Avslutade med lite pistols, handstandpushups, ohs och greppstyrka. 

Härlig start på helgen!

 

Presentation


Starka Malin

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards