Alla inlägg under januari 2017

Av Malin Nilsson - 31 januari 2017 14:06

Snart är det dax att vända blad. Ny månad står på glänt, men än är det några timmar kvar. Januaris sista dag inleddes på bästa cf Linné. Som starka Malin älskar den boxen. Starka Malins drömhus. Idag blev det pausböj, snatch och en flåswood på slutet. Och som tur var fick ja sällskap på Woden av en annan hungrig atlet. Alltid både roligare och lättare att få sällskap. Avslutade med lite core träning och rörlighet.

Resten av tisdagen blir tillsammans med älsklingen.
 
WOD:
 
2 Rounds – For time
 
21 frontsquat
 
21 Toes To Bar
 
21 Burpees
 
21 KB – Swingar
 
Av Malin Nilsson - 29 januari 2017 13:58

Stockholm- Småland. Japp, sedan i går kväll har starka Malin befunnit sig i de småländska skogarna. Kärt återseende både med älsklingen och kära mor. Söndagen inleddes med ett besök i Växjö boxen Linné. Vilken Box! Finner inte ord. Allt en box behöver. Högt i tak på alla sätt. Kul pass med styrka och massa flås. De bästa av världar. Samt en coach som visste vad han talade om. Resten av söndagen blir tillsammans med älsklingen och kära mor, med massa mys, god mat och kärlek. Riktigt bra start på söndagen och avslut på veckan.

Dagens pass

  • 29 Januari

    Strength

    Every 90 sec for 6 set

    5 Sumodeadlift

    WOD: Tabatha

    Kb sving 20 kg

    Assaultbike

    SumoDeadlift 40 kg

    Burpee


Av Malin Nilsson - 28 januari 2017 13:05

Fredagar bra... men lördagar bäst. Kan man börja helgen på något bättre sätt än tillsammans med bästa gänget. Älskar att svettas, slita, kämpa tillsammans med dessa människor. Det får alltid en själv att klara lite mer än vad man trodde var möjligt... precis som i morse. Trots slutkörd när man går från boxen är det alltid med ett leende på läpparna. Snart väntar resa till de småländska skogarna för att hämta hem älsklingen. Som ja längtar!

Teamwood
7 min
Wallball

7 min
Deadlift/Clean

7 min
Boxjump

7 min
Kb sving

7 min
vups

7 min
Rodd

7 min
Burpee

Av Malin Nilsson - 27 januari 2017 20:28

Fredagar... älskade fredagar. Att inleda morgonen med Simon är den bästa medicinen just nu för starka Malin. Idag vankades det tunga pausböj, snatch och en rejäl flåsavslutning med 10 kcal asbike- 10 burpee- 10 kb svingar. 6 varv.... inga kommentarer, men det gick.....
Alltid lika roligt med pt dejt med Simon, inspirerande och jäkligt tufft.... men lämnar boxen med en slutkörd kropp men en pigg och lycklig själ. Den bästa starten på dagen.

Av Malin Nilsson - 25 januari 2017 21:03

Äntligen. Varför inte kommit på de innan? Och hade ja inte sett filmen igår hade ja nog gått sönder mentalt. Men älskar Sumo. Så i morse blev det Rga träning sumo, lite pausbänk, tutmark å lite bål. Trött, men jäkligt go känsla efter. Längtar till nästa Sumopass!

Av Malin Nilsson - 24 januari 2017 20:46

Det börja arta sig. Konditionen börjar sakta, mycket långsamt komma tillbaka. Men den kommer. Tålamod. Körde ett drygs 10 km distans med Nilla i går morse. Inte snabbt och trots lördagen 90 minutare känns det ändå att löpningen börjar lossna. Ingen smärta. Härligt.
Annat är det med axeln. Känns som läkningsprocessen står still... kommer ja någonsin kunna pressa utan smärta? Jo, det ska starka Malin. Snart. Tålamod.
Blev ett OTM pass med finaste Sandra i morse. Först 15 min OTM powersnatch där vi ökade vikten var femte set. Go känsla och skönt när 30 börjar kännas lätt.
Därefter 25 min OTM av....
Min 1: 10 kalorier rodd
Min 2: 10 kb svingar med 24kg
Min 3: 10 wallballs
Min 4: 10 burpee
Min 5. 5/5 pistols

Tuff, svettig, flåsig och rolig morgon.

Av Malin Nilsson - 22 januari 2017 14:20

Fasiken vad skönt. 55 kg på en 1a lätt. En skön känsla... eller lätt och lätt. Go känsla. I bänken. Därefter Rga träning i bänk. Tre set ALa 100 s- 80s- 60 s. Testade tävlingsvikt i morse och ja det gick ju!
Därefter fem set sällrodd ALa fem rep. Smalnade greppet och wips. Kändes mycket lättare. Härligt att hitta flowet. Sedan blev det lite enarmsrodd och Kina planka.
Avslutade med lite teamflås i form av coach Niklas Ladder.
Bra och roligt avslut på veckan

Av Malin Nilsson - 21 januari 2017 14:23

Ben, ben och mer ben. Ja det är det starka Malin är bäst på nu. Och utvecklingen går framåt. Böjen blir bättre och bättre och resultaten kommer successivt smygande. Glad att det är något på denna 30 åriga kropp som funkar. Axeln är så där. Läkningen går långsamt. Tålamod är a och o.
Denna lördag inleddes med dryga 15 km på vackra Djurgården och gärdet tillsammans med bästa Nilla. Sagolikt vackert. Länge sedan ett sådant lång pass. Och det var en mör rumpa och fötter som efter passet lufsade in på sats stadion. Tack Nilla för en underbar morgon, trots jobbig. Hade aldrig gått utan henne. Firade med 15 min båltabata.
Stolt, trött och nöjd....

Presentation


Starka Malin

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards