Alla inlägg under september 2018

Av Malin Nilsson - 30 september 2018 15:40

Helgen börjar lida mot sitt slut. September sjunger på sista versen och oktober väntar runt hörnet. Sista dagen på september inleddes med cykelintervaller på hemma sats. 5(4-2-1-30) med 1 min vila mellan varje och 2 min set vila. Riktigt tufft och svettigt. Trötta ben sedan veckans träning, så pannbenet var vässat till Max. Men inget kunde stoppa StarkaMalin när ja väl bestämt mig. Firade med 15 min båltabata.

Avnjuter sista timmarna på september med god mat, mys, vila och massa kärlek med älsklingen.

Av Malin Nilsson - 29 september 2018 18:39

Lördag.... älskade lördag..... älskar ju denna dag, en just nu känns den inte riktigt 110.... tankarna om framtiden gör sig återigen allt mer påmind. Måste börja fatta beslut. Komma undifund med vad jag vill. Vill på riktigt.

Tur att StarkaMalin har träningen och älsklingen. Får en att överleva dagen och finna energi och glädje.

Igår blev det böj och lite Sumomark med bästa Sandra. Inte gjort Sumo sedan skadan, men det gick över förväntan. 5 set ALa 5 reps på 95 kg. Så är absolut mer än nöjd, och lite överraskad. Avslutade med en Wod av 3 varv bestående av 50 airsquat- 30 wallballs och 10 thrusters. Snacka om benslakt Wod.

I morse blev det bänkfokus med lite rodd och armar. Josef Erikssons prog. Härlig inledning på helgen som spenderas med älsklingen på älskade söder!

 

Av Malin Nilsson - 27 september 2018 10:13

Älskar känslan efter ett löppass.... segstartad som vanligt, men när man väl är igång finns ingen återvändo. Och efter.... harmonisk, positiv, energifylld och utmattad. Precis som i morse. Tidig vacker höstmorgon med intervaller i form av stege. 5-4-3-2 min med en min vilax2. Längs Kungsholmen tillsammans med bästa Nilla. Älskar denna luft som råder just nu. Och värdesätter dessa tillfällen högt.

Underbar inledning på torsdagen!

Av Malin Nilsson - 26 september 2018 16:09

Äntligen börjar det lätta. Fortfarande en bit kvar till formen StarkaMalin hade innan influensan. Men det börjar ge sig. 

Lite trötta ben sedan gårdagens löpning, men ett pannben som var starkare, så blev det ett riktigt bra pass trots allt i morse. Sällrodd i massor och en tuff, men rolig och enkel 14 min AMRAP av 10 kb-10 burpee-10 boxjump på söder boxen. Härlig start på onsdagen!

Av Malin Nilsson - 25 september 2018 18:18

Nervös. Ja faktiskt! Vet inte riktigt varför. Det började redan i går eftermiddags. Men det var länge sedan StarkaMalin begav sig ut i de fria på löprunda själv. Och vilken runda det blev i morse! Nästan 9 km runt älskade söder. Bara att släppa kontrollen och köra. Ingen stress eller press. Det är då det blir som bäst. Stolt, lycklig och glad att jag fullföljde min plan och början på en ny resa. Sakta, säkert och målinriktat.! Ångrar inte en sekund. Längtar till nästa tur.!

Blev lite bål och prehab efter som dessert.

Härlig start på StarkaMalins träningsvecka!

Av Malin Nilsson - 22 september 2018 14:10

Veckan rasar fram i världens fart. Ny helg. Sommaren har allt mer lämnat och hösten med dess ljuvliga luft och vackra färger gör sig allt mer påmind.

Förkylningen är nästen bortblåst, men fortfarande lite kvar till formen jag var innan. Tålamod, pannben och vilja av stål är det som gäller!

Igår blev det 400 m intervaller på bandet i 4 min tempo, strax under, med dryga 90 s vila. 13 st blev det. Jäkligt tufft. Men otroligt stolt över mig själv. Blev 100 kb svingar, 50 burpee och 50 brutalbänk som dessert. Totalt slut, men sjukt stolt!

I morse blev det lite pullups, axlar och teammys med Sandra. Svettig och härlig start på helgen! Resten av dagen blir mys med älsklingen!

 

Av Malin Nilsson - 19 september 2018 21:20

Ledsen att StarkaMalin inte sprutat inlägg på sistonde. Men det har varit och är fullt upp. Nytt jobb på ingång och gammalt jobb som ska lämnas. Förändringar. Men självklart har StarkaMalin fått in lite träning de tre dagar som passerat. I Måndags blev det lite cf träningen och gymnastik på Stureboxen med bl.a Lite oly. Inte gjort sedan i maj, så det kändes att det var ett tag sedan.

Igår blev det knappa 10 km distans i 5.20 tempo med adidas running club samt lite bålträning.

Och onsdagen inleddes på söderboxen med sällrodd. 10 set ALa 10 rep. Även de en övning som inte avverkats sedan maj. Ny gammal kärlek... som aldrig rostar! Avslutade med en 20 min AMRAP av 8 burpee-stoh-ringrodd-frontsquat. Känns att det var ett tag sedan riktig cf träning.

Tufft men otroligt skönt. Älskar känslan?

Av Malin Nilsson - 16 september 2018 19:35

Alltid kämpigt att ta dig tillbaka. Oavsett orsak.... och i mitt fall influensan. Men det gäller bara att bestämma sig. Precis som StarkaMalin med sitt pannben. Idag blev det StarkaMalins favorit cykelintervaller. Riktigt jobbigt och tufft, men ack så skönt att svettas och ta i på riktigt. Äkta kärlek!

Firade med lite bålslakt och rehab.

Nu är vi igång! Nu kör vi!

 

Presentation


Starka Malin

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29 30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards