Alla inlägg under februari 2016

Av Malin Nilsson - 27 februari 2016 17:58


I morse var det äntligen dax. Pt träff med bästa Nilla som varit iväg en dryg månad i Australien. Men nu är ordningen återställd. Långpass stod på agendan. Dryga 100 minuter. 19.4 km i en hastighet på 5.24 km/h.... Brisande morgon, solen dansade på himmelen och speglade sig kungligt i djurgårdskanalen. Isig terräng blandades med naket underlag. Springande fötter, puls, pannben och massor av kärlek. Helt sagolik utmanande, jobbig och vacker start på lördagen. Längsta passet i år. Riktigt nöjd och helt färdig i benen.

Av Malin Nilsson - 26 februari 2016 14:23

Kroppen är en maskin. Helt fantastisk. Älskar min kropp.
Igår kändes varenda muskel och mycket tack vare tisdagen och onsdagens träning. Men starka Malin hade siktat in sig på kvällens nrc träning. Velade mycket. Nära att banga. Men så jäkla glad att ja körde. 20 st 200 m intervaller i humlan med en min vila mellan varje. Fart och fläkt. Tufft men sjukt nöjd. Tillsammans spräcker vi gränser och skapar resultat.

I morse blev det besök på söderboxen. 16.1 och Barbara blev dagens. Efter var hela kroppen helt utsugen på energi. Stolt, helt färdig och lycklig. Happy fredag.

Av Malin Nilsson - 24 februari 2016 12:59

Onsdagen inleddes på småländsk mark med ett pass på idrottskliniken. Axelpressar, CF 300 och 2 min burpess som avslutning stod på starka Malins agenda.  Ca 22 min på CF 300, så nöjd med dagens prestation. Lyckligt färdig i hela kroppen och glad att det inte gjorde ont. Snart bär det iväg till Sthlm igen. Redo!

Av Malin Nilsson - 23 februari 2016 14:11

Yes då var starka Malin igång efter en dags vila. Välbehövt absolut. Men nu var kroppen lite sugen. 15 st 60s snabba intervaller med 2 min vila. Lite snabbare än tidigare. Ett tempo på 3.43 km/h. Riktigt jobbigt, men förändringar ger resultat. God tisdag?

Av Malin Nilsson - 21 februari 2016 14:10

Pannben, vilja av stål, en stark caro och mycket kärlek. Det är vad som behövs för att klara dessa utmaningar, trots att kroppen är trött. Så jäkla glad och stolt över både caro och mig, över våra prestationer. Gårdagens benslakt gjorde sig väl påmind men inget kunde stoppa oss denna söndag.
I morgon blir det helvila. Välbehövd!

1a. Bänkpress 5x5
B. Ringrodd 5 x8

2. Diane.
Marklyft och burpee 21-15-9

Starka Malins 7a
1. Pullups
2. Wallball
3. KB sving 20 kg
4. Burpee
5. Toes To bar
6. Marklyft 70 kg
7. Rodd


Av Malin Nilsson - 20 februari 2016 14:13

Svettas, pusta, skrikande muskler, puls, men utan smärta. Härligt. Göra de man kan till 200 procent och hoppa det som gör ont. Precis som denna lördagsmorgon på söderboxen. Självklart med super caro och benslakt ALa starka Malin. Älskar våra lördagsmornar tillsammans. Hård träning som verkligen har gett resultat bara på några veckor.

1a. Backsquat 6x4-1 (1a på 77.5kg) PB enligt mig som räknas.
B. Fällkniv 6x10

2. 15 min OTM 6 frontsquat 40 kg.

3. Lördagens parWod
200 wallballs 6 kg
200 marklyft 42.5 kg
200 boxjump
50 toes To bar
100 wallball
100 marklyft
100 boxjump
50 toes To bar
100 kcal rodd

Ruskigt tufft pass, men inget som kunde stoppa starka Malin och caro. Sjukt trött och nöjd.
Resten av lördagen blir massa kärlek med kärlekspojken på älskade söder.

Av Malin Nilsson - 19 februari 2016 19:59

Nej nu får de vara nog. Inte tid, lust eller ork att vara skadad( vänsterbröstrygg började krångla i början av föra veckan och det vill inte ge sig. Nu har ja varit på tre naprapatbehandlingar, senast i dag, och jag hoppas det ska bättra sig. För all press och oly känns som knivar i axeln. Men benen är bra. Tänka positivt. Springa, böja och hoppa. Kört löpning två gånger den här veckan. I onsdags kväll intervaller på Bosön. 300m högt tempo- 100 m gång vila i 30 min. Kul att springa på bana. Och igår kväll testade jag Nike runclubs intervallpass. 4 st 1600 m intervaller i 4.30 tempo på Djurgården med 3 min set vila. Ruskigt jobbigt. Riktigt utmanande, men sjukt nöjd efter.
Göra De som inte gör ont. Vara snäll mot sin kropp och lyssna. Kärlek.
I morgon blir det benslakt med käraste caro. Hatkärlek. Planerat värsta legpartyt. Nu mys med älsklingen och ladda!

Av Malin Nilsson - 16 februari 2016 14:25

5.47 ringde starka Malins klocka i morse. Helt galet. Inte van att stiga upp så tidigt. Gränsen ligger annars på 6.11 Nästan en halv timme mindre och det gör mycket. Men nu hade starka Malin redan igårkväll lovat sig själv och fina caro att köra 6.30 klassen på söderboxen. Dessutom hade vi kommit överens att vara extra " bad" och köra den tuffare varianten med fem varv istället för tre. Löftet hölls med nöd och näppe. Fy fasiken vad äckligt tuff. Men så sjukt nöjd över att vi höll vad vi lovade.

Tisdag 16/2 tre varv:290 rep...
“Fight Gone Bad” (nivå 1)
AMRAP 3 varv av:
1min: Wall balls 9/6kg
1min: Sumo deadlift high pull 35/25kg
1min: Boxhopp 50cm
1min: Push press 35/25kg
1min: Rodd Kcal = 1rep
1min: Vila


Presentation


Starka Malin

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13
14
15 16
17
18
19 20 21
22
23 24
25
26 27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards