Alla inlägg under april 2014

Av Malin Nilsson - 18 april 2014 21:25

Torsdags morgonenen startade med löpdejt med bästa pt Pernilla. Så glad att jag har henne som löp pt. Verkligen värt varenda krona. Behöver verkligen henne för att utveckla min löpning samt motivation i sporten. Och det börjar verkligen ge resultat, sakta men säkert. Både när det gäller att återfåglädjen i löpningen igen samt utvecklingen. Övning ger färdighet.
Dagen till ära bjöds på intervaller inne på Stockholms stadion. 100-200-300-400 meters intervaller. Där man mellan varje intervall skulle gå 100 meter. Det körde vi totalt fem set. Riktigt jobbigt. Men Vilken känsla, trots rejäl motvind, att springa inne på de fina löpbanorna. Att dessutom springa i enbart linne och tajts var oslagbart.

Dagen till ära, alltså själva långfredagen, bestämde sig starka Malin att köra ett KB pass i Solna med gabbe som instruktör. Betydligt bättre än KB passet jag var på i början av veckan. Bra och tufft upplägg. Riktigt jobbigt men starka Malin avsluta de med lite extra core träning. 21-15-9 av toes To bar, bensänk och russian twist. Därefter 50 American situps. Så Mycket ben, axlar och mage som kommer lämna tydliga spår av trötthet i kväll och i morgon. Resten av långfredagen spenderas med vila, kärlek och omtanke. Starka Malin har efter dagens pass äntligen bestämt sig. Det är dags att vända blad!

Av Malin Nilsson - 16 april 2014 21:56

Vilken topp tisdag. Började med egen morgonträning bestående av en mil på bandet i 4.57 tempo. Därefter 15 min tabata för bålen. Jobbigt men kändes riktigt bra. Därefter var det min favorit kund i Danderyd att få sig ett rejält träningspass. Så kul och inspirerande att få äran att träna honom och hjälpa honom med kosten. Efter danderyds besöket blev det eftermiddags bio och inhandling av ett par nya skor innan det var dags att hämta älsklingen. Kvällen avslutades på bästa sätt med massor av kärlek med min lilla kille, god mat och mer mys. En riktig topp tisdag.


Morgonen blev stressig då jag märkte att jag glömt att ställa klockan. Som tur var vaknade jag endast fem minuter efter tänkt tid. Så det blev att snabbt kasta på sig kläderna och småspringa ned till bussen. Men jag hann och det är jag glad för. Det blev ett tufft och härligt morgon CF pass på södra station. Mycket ben, axlar och mage. Så det var en trött men lycklig starka Malin som lämnade boxen i morse i vår solens morgon strålar. Trots en jäktig start så avslutades det med En perfekt start på onsdagen!

KB?

Av Malin Nilsson - 14 april 2014 22:28

Hade bokat in mig på ett Kettlebell pass vid lunch idag och såg verkligen fram emot att köra ett riktigt KB. Både eftersom det var ett bra tag sedan sist, samt att det var en annan instruktör som skulle hålla i trådarna. Har varit på Balance KB pass flera gånger innan med mycket bra instruktörer. Tyvärr blev inte upplevelsen det jag hade förväntat mig. Ren katastrof rent utsagt. Den lilla KB vi körde var knappast någon riktig KB träning och mestadelen av passet bestod av liggande mag och ryggövningar. Dessutom var det ett tempo som ingen mänsklig varelse kunde hålla vilket resulterade till att rörelsen inte kunde utföras fullt ut om man skulle höra de tempot. Så ett core pass var väl det jag fick ut ur de så kallade KB passet. Som tur var räddades jag att gabbes 30 minuters CF pass. Kort intensivt och effektivt. Bra genomkörare för hela kroppen.
Efteråt var humöret vänt och starka Malin kunde gå ifrån anläggningen fysiskt trött men med ett leende på läpparna.

Av Malin Nilsson - 13 april 2014 16:27

Ensam är stark! Lördagsmorgonen började tidigt med att bege sig till m3gym och öppna stället. Bara för starka Malin. Det är det som är en av föredelarna med att jobba på en träningsanläggning där man ibland även jobbar i repan. Jag hade stället för mig själv och i lördags var det jag mot löpbandet. Körde intervaller av följande.
3 set av :90-60-45 sx2 i 3.58 tempo. En min vila mellan varje intervall och 3 min vila mellan varje set.
Benen hade tydliga spår från veckans tidigare träning så Det var mycket pannben, envishet och jävla anamma för att ta igenom mig de 3 seten. Men starka Malin övervann och sprang i mål. Helt färdiga ben efter.....men glad och stolt över min insats.
Därefter öppnades portarna för allmänheten och det var mina tappra krigares tur att fightas. Det var en stolt, kärleksfull och lycklig starka Malin som lämnade m3gym efter krigarnas pass var avklarat.
Lördagen flöt på och efter att hämtat hem älsklingen blev det borstning och fotboll i parken med lillkillen och förberedelse inför kvällen med besök av fina Sara. Lördagskvällen avslutades på bästa sätt tillsammans med älsklingen, Sara och god mat. Det är kärlek och lycka över alla gränser.

Av Malin Nilsson - 11 april 2014 22:50

Gårdagen startade tidigt på södra station. Mycket ben och ännu mer ben. Det var södras agenda. Fem varv av följande.
400 m löpning-12 thrusters- 25 air squat och 4-6 muscle up eller ring dips ( vilket jag gjorde).
Som sagt ben i massor..... Men vi krigade igenom oss utmaningen tillsammans.

Fredagen började efter en ambivalent starka Malin med gästspel på Balance på Eriks morgon Wod. Mycket Clean stod på agendan. På styrketekniken var det squatclean. Trött i bena sedan onsdags och torsdags besöken på söder. Men skönt att få öva lite teknik för en gång skull. En bra grej med Balance CF pass är just styrke och teknik delen innan själva Woden. Något alla boxar bör lägga lika mycket fokus på. Då får man hela paketet av kvalité träning och blir både starkare, snabbare, uthålligare och förbättrar sin teknik och presentation. Woden därefter bestod av 3-6-9-12-15 av powerclean och boxjump. Där det varje påbörjad minut skulle avverkas 2 chest To bar. Jobbig var bara förnamnet. Kul att träffa och kriga tillsammans med de gamla godingarna igen med bland annat Bea och Albin. Även fina Ulrika gjorde mig sällskap i stretchhörnan efter passet. Firade besöket med frukost på bästa egoiste på MOOD. Det var starka Malin väl värd!

Av Malin Nilsson - 9 april 2014 22:19

Puls på hög nivå. Ja det var dagens ledord på morgonens cfpass. Pulsen, adrenalinet och energin var på på maxpuls på södra station i morse. Vi krigade oss igenom och vann, tack vare vilja, glöd, envishet, kärlek och en jävla anamma. Vi var och är oslagbara! 

A) varannan minut i 20 minuter
2 frontsquats + 1 thruster
Totalt 3 st böj per set.
Hitta ett så tungt set det går:)
B)
For time
Inköp:1000 m rodd
-3 rundor
25 kb swings 32/24
20 Wall balls
15 push ups
Utköp:50 burpees

Av Malin Nilsson - 8 april 2014 21:01

Måndag, ny vecka och ett nytt besök på en ny Box. Den här gången var det CF solid som fick besök av starka Malin på lunchpasset. Det var coach Jacob som stod vid årdret och det var ett härligt gäng sugna crossfitare att krigas tillsammans med. Dagens pass kanske inte ser så farligt ut på pappret. Men verkligheten resulterade motsatsen... Passet bestod av.

6 on, 1 off x6

1: 10 thrusters 20/15kg, 10 burpees

2: 15 hang muscle snatch, 15 situps

Trots de lätta vikterna var det en riktigt svinig Wood, som satte tydliga spår resten av måndagen.

Tisdagen inleddes men en mil på bandet i 4.57 tempo. Därefter har dagen tillbringats med lek å mys med älsklingen, två kunder och ännu mer kärlek med min kille. Betydelsefull tid för kropp och själ!
Extra plus till min favorit pt brud! Stark tjej med hårt pannben. Jätte kul att köra med henne. I kväll fick jag en kokbok av henne! Super gulligt!

Av Malin Nilsson - 6 april 2014 20:37

Helgen har flutit på som bara den och jag har försökt njuta i fullo. Lördagsmorgonen inleddes tidigt med intervaller på m3gym i Gåshaga. Lite fördel att jobba där eftersom jag öppnade gymmet tidigare än portarna för allmänheten slog upp. Så var helt själv. Det var jag mot löpbandet. Det blev 90-60-45 s intervallerx2. Det var en serie. En minut vila mellan varje intervall. Totalt blev det tre serie. Mellan varje serie vilade jag dryga tre minuter. Hastigheterna jag höll på intervallerna var 15.1' dvs 3.59 tempo. Riktigt jobbigt för hjärta, lungor och ben. Men en jäkla stolt starka Malin över sin presentation.
Därefter var det dags för mina tappra Gåshaga soldater att få kriga. Stolt coach över mina riddare.
Sedan var det det barnpassning å repan resten av dagen. För det var jag som stängde gymmet för dagen.
Det var en trött men glad starka Malin som sedan åkte å hämtade älsklingen och avnjöt lördagskvällen hemma hos Sara med riktigt god LCHF laxpaj, bästa sällskapet med Sara och min lilla kille. En underbar lördagskväll helt enkelt.

Söndagen har gått i kärlekens och lugnets tecken tillsammans med det bästa jag har. Bamse. Fotboll i parken, besök på gärdet, borstning, mys och god mat. Kärlek över alla gränser!

Presentation


Starka Malin

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards