Alla inlägg den 26 april 2014

Av Malin Nilsson - 26 april 2014 21:20

Tidig morgon, alldeles ensam inne på gymmet på m3gym i Gåshaga. Det är jag, starka Malin mot vikterna och stängerna. Så börjar starka Malins lördags morgon. I morse blev det Clean and Jerk. Körde 2 rep OTM i 15 minuter. Det vill säga totalt 30 rep av övningen på 40 kg. Så det blev ett par lyft. Lite segstartad efter gårdagens snatch. Men efter ett par minuter var starka Malin på banan. Dock riktigt jobbigt och mycket pannben, armbågar och jävla anamma fick tas fram. Och det behövdes även till den avlutande Woden på 30 min. Det var som Cindy, dvs 5 pullups-10 push ups och 15 air squat. Skillnaden i den här Woden som kallas Chelsea, är att man utför detta varje minut. Sedan kan ni ju multiplicera de med 30. Behöver jag säga svinjobbigt....... Det var en Wod heter duga vill jag lova.
Efter var det mina fina soldater som fick kriga. Härligt att så många kommer trots det fina vädret. Riktigt starka adepter. Stolt coach.
I kväll blir det mys och god mat i massor tillsammans med älsklingen och fina Sars. Mycket kärlek. Riktigt stolt över mig själv. Jag är Number one!

Av Malin Nilsson - 26 april 2014 17:16

Kylig men underbart vacker torsdagsmorgon. Och den inleddes på bästa och jobbiga sätt med fina pt Nilla med intervaller på gärdet och Djurgården. Dagen till ära bjöd Pernilla på 5 st 4 minuters intervaller med två och en halv minuters vila i mellan, varav en och en halv minus gåvila samt en min jogg. Intervallerna hölls på ett tempo på 4.26 Riktigt jobbigt. Speciellt de två sista minuterna på varje intervall. Men med nillas hjälp och min egen jäkla envishet å hårda pannband övervann vi alla intervaller och sprang i mål som segrare med flaggan i topp. fysiskt jobbigt med riktigt trötta ben som resultat, men en perfekt start på torsdagen.

Fredagsmys med Nils på nordic. Ja så inleddes fredagsmorgonen. Det var Snatch som stod på agendan och mycket nötande blev det. Och det behövs. Nils vet verkligen hur han ska arbeta med mig. Så pedagogisk, skicklig och förstående. Passet avslutades med en Wod. Den bestod av 10 varv med en 12 minuters timecap av 4 burpee-6 KB sving 16 kg och 8 wallballs. Hann klart innan tiden var slagen. Men det var riktigt grisigt jobbigt. Och wallballs måste tränas mer på. Riktigt slut i kroppen efter genomförandet, men det var med ett leende starka Malin klev utanför Nordics portar efter passet. Jag är oövervinnerlig!

Presentation


Starka Malin

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards