Alla inlägg under februari 2014

Av Malin Nilsson - 16 februari 2014 20:52

Älskar lördagar och den här lördagen var inget undantag. Allt fler börjar hitta in i värmen på m3gym på lördagmornar. Den här lördagen var det riktigt många tappra krigare som kom och förgyllde min lördags pump. Och vilken energi! Lågan var hög från start till mål. Så mycket energi, Power, svett, starka viljor och kärlek som frodades under timmen att man inte finner ord. Utmanande mig själv lite extra, vilket även deltagarna gjorde. Tillsammans var vi oövervinneliga. Så efter passet var det ett helt färdigt gäng fysiskt som ställde upp för fotografering. Trots den fysiska utmatningen vi kände, var vi mer än någonsin på G att ta oss an vad resten av lördagen hade att erbjuda. Så det var trötta men glada krigare som släpade sig in i duscharna efter passet.
Tillsammans hade vi sprängt gränser och övervunnit oss själva. Det hade vi genom att tro på oss själva och peppat varandra. Vi hade tagit oss ur bekvämlighetszonen och tagit det där lilla extra steget för att utvecklas och få resultat. Det är kärlek på hög nivå!

Kvällen tillbringades med älsklingen och finbesök av Camilla och Daniel med schlager, massa god mat och vin. Underbart avslut på lördagen. Lycka!


Söndagen har gått i guld färger. Guld för herrarna i OS i stafetten. Och en dag värd Guld med min fina kille med mys , lek, två pt kunder och ännu mer mys med älsklingen. Kärlek värd guld!

Av Malin Nilsson - 14 februari 2014 22:38

Ring ring! Ja i morse ringdes det i PB klockan på CF boxen på Östermalm. 110 kg i marklyft. Jo tackar... Lite chockad själv. Hade aldrig klarat de utan de fina gäng som peppade mig. Så tog av mig bekvämlighetsvästen och BAM, så lyftes två starka Malin upp från marken. För det var det stången vägde. Dubbelt så mycket som mig själv. Efter brände vi av en Wood på tid bestående av 50 burpee, 50 KB sving 16 kg, 50 situps och 50 DU eller 100 singelhopp. Och vem var snabbast ( trots att jag körde vanliga hopp, men resten RX)? Faktiskt starka Malin. Fysiskt färdig efter, men riktigt nöjd över min presentation. Och en skön känsla inombords. Äkta kärlek för kropp och själ.
En härlig östermalmsbox med härligt gäng att kriga med. En plats med mycket värme, energi och kärlek jag mer gärna återvänder till. Tack F4lcrossfit för att ni hjälpte mig att förgylla min morgon och dag.

Av Malin Nilsson - 13 februari 2014 22:58

Ett glatt gästspel på fina CF nordic fick starta torsdagen. I dag stod bland annat wallballs på agendan. Superbra övning för hela kroppen och en övning starka Malin behöver öva mer på.
Alltid lika roligt att kriga i den boxen) en speciell känsla som är svår att ta på. Alltid fysiskt utmanande med mycket Power, glädje och kärlek som resultat, Vilket har bidragit till ett stort leende på läpparna hela dagen. Det är sådana här kärlekskickar som skapar utveckling och resultat.


Av Malin Nilsson - 12 februari 2014 22:44

Igår morse tog jag steget.... Efter dryga 1,5 månad från löpningen, pga smärta i sätet, tog jag mina första steg på löpbandet. Och dET blev några steg. Eller rättare sagt 1 mil i 4,57 tempo. Kändes som en evighet och det kändes som det aldrig tog slut. Men jag bet ihop. Jag hade bestämt mig och då kan ingen puta mig åt sidan. Var helt fysisk färdig efter och unnade mig själv en riktig lång stretch.
Och jag var stolt över mig själv. Jag hade besegrat alla hinder längs med vägen, jag hade vunnit. Det handlar om pannben, envishet, tro och en jävla anamma. Att bestämma sig. Ge aldrig upp.....!

Av Malin Nilsson - 10 februari 2014 22:26


Kickstartade måndagsmorgonen med cykelpasset MY Ride intervall 55 min. Därefter var jag redo att sätta tänderna i dagens utmaningar. Två kunder stod på agenden på förmiddagen. Så direkt efter min så kallade cykelutflykt var det dags för min favorit kund. Min boxningskund. Jag är verkligen grymt stolt över att få äran att vara hans tränare. Den mannen imponerar verkligen.
Andra kunden var en medelålderskvinna med en jäkla vilja. Hon har verkligen bestämt sig för sitt mål och det ska verkligen bli roligt att följa med på hennes resa. För det är att bestämma sig som själva resan börjar. Det första, och ett av de viktigaste stegen på resan mot målet. Sedan behövs vilja, tålamod och en jävla anamma från personen i fråga. Ingenting är omöjligt, bara olika svårt. En annan viktig sak är riktlinjer längs med vägen och det är där PT kommer in och vägleder dig på din resa. En pt sätter rammar, stöttar, peppar, tror på dig och håller dig i handen under hela vägen från start till mål. En PT Släpper aldrig taget om dig så du ska kunna känna dig säker och trygg hela vägen.

Nu är min vecka igång så nu är det bara att köra och ta för sig av det som erbjuds, men samtidigt stanna upp och njuta. Fånga dagen!

Av Malin Nilsson - 8 februari 2014 23:37

Det finns toppar och det finns dalar för alla. Visa dagar känns det motigt och andra känner man sig som kung baren. Idag är en sådan. Morgonen började med mitt BP pass på m3gym. Och vilket pass det blev. Sådan existerade glöd, kärlek och energi från början till passets slut. Kändes som hela salen skulle explodera. Magisk känsla. Det är sådana dagar man har krafter som man inte trodde existerade.
Som toppen på isberget fick jag även leda crossfitCrossen en och en halv timme senare. Fick veta det fem minuter innan klassen skulle börja, pga instruktören inte kom. Och vilket pass. Riktiga krigare som kämpade sig igenom klassen bestående av tabataintervaller med bland annat armhävningar, rodd och burpee. Vilket jäkla härligt gäng. Jag är så stolt över mina tappra soldater. Det här Har verkligen förgyllt min dag, ett riktigt lyckorus, och bidragit till att jag gått med stort leende på läpparna.

Kvällen kunde inte sluta bättre. Schlagermiddag hemma med älsklingen, bästa Lotta och fina Stella. Kärlek över gränserna.

Av Malin Nilsson - 6 februari 2014 21:17

Efter två dagars tandbesvär, eller ja tandkött inflammation, med massa knaprande av värktabletter var det dags att ta tjuren i hornen och tänka på något annat. Och då är av de bästa sätten enligt mig att bli av med aggressionerna att boxas. Så det blev ett boxpass på sats Hötorget. Tyvärr var inte klassen den bästa Box klass jag gått på, passet motsvarade inte mina förväntningar och höll inte så bra klass. Så det blev lite extra kärlek med boxningssäcken efter. Tabata intervaller med sparkar och olika slag med fokus på teknik och tryck mer än snabbt och lätt. Blev 4 stycken, alltså 16 minuter (t ex raka slag totalt 4 minuter med 20s arbete, 10 s vila) Avslutade med  en sådan serie med burpee. Därefter var jag fullständigt nöjd och tömd på aggressioner och energi. Men en jäkla skön känsla. Det var länge sedan jag fightades nu, men upptäckte att jag verkligen saknat det. En ny gammal kärlek!

Av Malin Nilsson - 4 februari 2014 21:19

Veckan började bra i måndags, men intensivt. En heldag på gymmet med kunder, utbildning och pass. Började morgonen själv med 55 min My ride i cykelsalen för att rensa tankarna och gå in i min egen lilla bubbla för en stund innan dagens utmaningar.
Hade en ny klient på morgonen, en boxningskund som jag var lite nervös för innan. Inte för själva kunden utan för om han skulle gilla mig och mitt upplägg. Har boxats en del i mina dagar, både så kallad fitnessboxning och riktig boxning på traditionella klubbar. Men det var ett tag sedan nu.
Väl på plats med kunden bara släppte det och vi fungerade jätte bra tillsammans och det gick som en dans, precis som boxning ska vara. Som en dans. så mötet resulterade en kund rikare. Dessutom riktigt imponerande av denna mans presentation och slag för att ha passerat 50. Slutar aldrig förvånas. Blir glad i både kropp och själv. Åldern har ingen betydelse. Det är viljan som styr.
Han fick inte bara mig på bättre humör, och bättre självförtroendet. Kunden fick dessutom mig att väcka ett nytt sug efter boxningen. Så nu letar ja förbryllat efter en boxningsklubb som både motsvarar mina förväntningar och min nya kund. för det bästa sätter att leverera det bästa smörgårdsbordet för sina klienter är att själv praktisera kundens önskemål i verkligheten. Så nu slår jag två flugor i en smäll, kombinerar nytta med nöje för bästa resultat.

Presentation


Starka Malin

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards