Alla inlägg under juli 2020

Av Malin Nilsson - 12 juli 2020 15:34

Dryga två veckor sedan min älskling lämnade jorden.... minnen kommer och går. Men kärleken består. Mitt allt. Mitt hjärta. Min älskade bamse. Kommer alltid att älska honom mest!

Avslutade veckan med ett överkroppsslaktpass i förmiddags. 6 serier bestående av 3 övningar i varje. 21-15-9-6 reps. En total genomkörare. Nu får överkroppen ett par dagars välbehövlig vila. Firade med lite pilates och yinyoga. 
Starkt avslut på veckan!
Kämpar vidare!
Stolt och stark!
Av Malin Nilsson - 11 juli 2020 14:36

Utmanade mig själv i förmiddags genom att köra styrketräning på ett gym. Första gången sedan början av april. Bröst och rygg stod på agendan. Trodde jag skulle känna mer längtan och kärlek att vara tillbaka. Dock tvärtom. Blir nästan mörkrädd hur många människor inte bryr sig om det som råder i samhället i dagsläget. Kommer dröja innan nästa besök.

Blev ett bra pass och musklerna blev tillfredsställda.

Kämpar vidare. Stolt och stark.


Av Malin Nilsson - 10 juli 2020 16:09

Inte haft speciella core dagar innan. Varför, kan man fråga sig nu i efterhand. Tidigare slängde jag in lie magövningar i andra pass, men senaste veckan har två dagar spenderats och tillägnats enbart till coremuskulaturen. Inspirerande och nytänkande. Kört olika intervaller. Både tabata och 40/20 s intervaller. Idag avslutade jag corepasset med pilates. Där förutom bålen, även rumpa och ben fick sig en genomkörare.

Kämpar vidare! Stolt och stark!

Av Malin Nilsson - 9 juli 2020 14:19

1x4 min

4x3 min
4x2 min
4x45s
6x30s
 
Cykelintervaller ALa gott och blandat. Det fick kicka igång StarkaMalins torsdag. Dagen till ära på norremark. Självklart ensam i salen. Vet inte när jag är redo att träna på ett offentligt gym fysiskt. Om jag någonsin blir det? Just nu känns det inte aktuellt. Mörkrädd att få människor inte tar det som råder i samhället på Alvar.....
Blev ett jäkligt bra pass. Skönt att få svettas och att hjärtat fick sig ett rejält pass.
Kämpar vidare. Stolt och stark. 
Av Malin Nilsson - 8 juli 2020 14:20

Fokus överkropp. Denna förmiddag med tabataintervaller. Kombinerade 2 olika övningar. Totalt 12 stycken övningar ala 6 serier. En serie med två övningar ala 8 min. Egen kroppsvikt, band och TRX som hjälpmedel. Därefter ett 25 minuters pilatespass, följt av yinyoga. En dag med både ying och yang. Det bästa av världar. Kämpar vidare. Stolt och stark!

Av Malin Nilsson - 7 juli 2020 14:02

Känna hjärtat slå. Muskler som drar ihop sig och öppnar upp. Fokus, kärlek och omtanke till den del av kroppen som ska aktiveras. I förmiddags var det all fokus på starkamalins core muskulatur. 12 st tabata intervaller från sats coretabata onlineträning. Därefter 18 stycken 40 s intervaller ala 20 s vila. Även det från sats onlinetjänt. Firade med yinyoga och lite meditation. Även det från Sats.

Stark SATS online Tisdag! Kämpar vidare! Stolt och stark!

Av Malin Nilsson - 6 juli 2020 15:26

Veckan inleddes med överkroppsslakt ala starkamalin. 6 serier. 3 övningar i varje ala 21-15-9-6. Till min hjälp hade jag träningsband, mitt kära TRX och min underbara kropp. Stark start på veckan. Kämpar vidare. Stolt och stark!

Av Malin Nilsson - 5 juli 2020 14:33

Drygt en vecka har passerat. Minnena från åren som gått blir starkare och fler. Saknaden är enorm. Känns som hjärtat ska brista vilken sekund som helst. Min älskling. Mitt allt. Kommer alltid ha störst plats i mitt hjärta. Min Bamse!

Veckan avslutades med löpning i form av fartlekspass. Både inne och runt huset. Samma upplägg som sist att var 5.15 min springa 5 varv runt huset och resten inne. Adderade ytterligare en intervall idag. Blev 9 stycken totalt. Progression ger resultat. Därefter blev det ett nytt pilatespass från sats online, samt ett av mina favorit yinyogapass.

Starkt avslut på veckan. Kämpar vidare!

Stolt och stark!

Presentation


Starka Malin

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards