Alla inlägg under september 2020

Av Malin Nilsson - 13 september 2020 13:55

Gårdagens cykelklass var lite av en besvikelse. Men idag är en annan dag. Inga förväntningar. Bara släppa tyglarna, sätta sig på sadeln. Klicka i pedalerna, och bara köra. Och Walla! Vilket pass det blev, i förmiddags på Sats Stadion med grymma Reneé som coach. Tufft, svettigt och alldeles underbart. Firade med ett kort rörlighetspass och 45 ett av mina favorit yin yogapass hemma på mattan. Härligt avslut på helgen. Kämpar vidare. Stolt och stark!

Av Malin Nilsson - 12 september 2020 14:07

Jag bygger ofta upp förväntningar. Ibland för stora och vissa dagar inga alls. Ofta blir det sistnämnda det bästa. Idag hade jag höga förväntningar över förmiddagens cykelpass på sats Liljeholmen. Och tyvärr blev jag besviken. Klassen var Okej. Men inte mer. Jag ville mer än utbudet. Dock blev det en bra klass ändå på grund av egen vilja och pannben. Blev ett kort pilatespass hemma på mattan efteråt. Det kändes bra. Så i slutändan blev det en bra träningslördag för starkamalin. Kämpar vidare. Stolt och stark!

Av Malin Nilsson - 11 september 2020 16:46

Coreslakt. Det är sammanfattningen av inledningen av starkamalins fredag. Ett tabata pass följt av två stycken absolution. Allt från sats onlinetjänst. Har blivit en tradition av ge min älskade core en fast dag i veckan. Har tidigare blandat in lite bålstyrka i övriga pass. Men nu är det andra bullar. Känner mig starkare och kan leverera mer efter de här veckorna. Både i styrka och utförande. Övning ger resultat. Stark start på fredagen. Kämpar vidare. Stolt och stark!

Av Malin Nilsson - 10 september 2020 16:27

Hemmaträningen fortsätter. I förmiddags blev det ett rejält överkroppsslakt där bröst och rygg stod i centrum. Samma upplägg som igår. 60-50-40-30-20-10 reps, med skillnad att övningarna utgjordes av andra övningar. Firade med ett bad i Tanto. Perfekt start på starkamalins torsdag. Kämpar vidare. Stolt och stark!

Av Malin Nilsson - 9 september 2020 19:22

Förmiddagen inleddes med underkroppsslakt ala starkamalin. Tredje onsdagen på raken. Börjar bli en tradition och jag gillar det. Samma upplägg som sist. Fem övningar ala 60-50-40-30-20-10 reps.

  1. Airsquat med band.
  2. Utfall krisscross.
  3. Kick bak på alla fyra-Musslan-Kick up liggande på mage.
  4. Spark fram-bak-sida.
  5. 0,5 gående airsquat.

All kärlek åt min älskade underkropp. Stark start på onsdagen. Firade med 30 min yinyoga. Kämpar vidare. Stolt och stark!

Av Malin Nilsson - 8 september 2020 15:16

Hög puls och kadens. Svett som frodar. Vässat pannben och en vilja av stål. Självklart ensam i salen. Det är sammanfattningen av starkamalins tisdagsförmiddag. På sats stadion. Ett upplägg från She Rides online tjänst blandat med långa och korta intervaller. Jäkligt tufft, men ack vilken underbar känsla efteråt. Kämpar vidare. Stolt och stark!

Av Malin Nilsson - 7 september 2020 16:26

Ny vecka. Nya utmaningar. En ny del som inleddes idag. Dock kände jag att det inte var rätt för mig. Kändes inte bra. Därför har jag redan beslutat att avstå. Göra saker som är bra för mig. Inte för andra. Våga säga NEJ!

Måndagen inleddes med ett rejält tabata pass för överkroppen. Självklart på hemma plan. 12 stycken intervaller ala 4 min per intervall. Avslutade med 30 minuters yin yoga. Firade med ett dopp i tanto. Bästa belöningen. Kämpar vidare. Stolt och stark!

Av Malin Nilsson - 6 september 2020 14:39

Första veckan av september börjar lida mot sitt slut. Temperaturen sjunker succesivt och kvällarna blir allt mörkare. Sommaren är på väg bort och hösten är på ingång. Inledde söndagen med cykel på Sats stadion. Starkamalins 4e offentliga pass. Riktigt tufft och alldeles underbart. Det blir det man gör det till. Därefter lite pilates och yin yoga hemma på mattan. Firade med ett dopp i Tanto. Bästa belöningen. Starkt avslut på veckan. Kämpar vidare. Stolt och stark!

Presentation


Starka Malin

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards