Alla inlägg den 1 juli 2014

Av Malin Nilsson - 1 juli 2014 19:49

Så var semestern slut. Ja underbart är kort. För visst är det märkligt att så fort kroppen börjar slappna av och finna lugn och harmoni av semesterns omställning så är det roliga slut och åter tillbaka till verkligheten.
Tillbaka i Stockholm igen och även om det är skönt att fly fältet ibland är hemma i Stockholm bäst. Staden som ger mig kraft och energi att åter gå tillbaka till vardagen med träning, jobb, hämtning, lämning och sköta hemmet. Men på något magiskt sätt ger mig Stockholm kärlek och glöd som jag inte känner eller får någon annanstans i världen. Stockholm i mitt hjärta. Här bor jag och här vill jag spendera resten av mitt liv.

Veckan drog igång med ett besök på CF nordic. Nästan 2 veckor sedan sist, men nordic hade inte tagit semester. Tvärtom. Klassen var överfull. Ja lite för mycket tyckte starka Malin eftersom coachens engagemang åt oss adepter blev bristfällig, ofokuserat och lite rörig. Som tur var klarade starka Malin de mesta fint själv, men något av Nordics fördelar brukar vara av man känner sig sedd och får lite extra feedback och push. Men inte igår.
Passet var baserat på styrka med 5 set Power snatch och 8 set back squat. Avslutningsvis skulle vi köra 2 set kippade toes To bar. Men eftersom starka Malin enbart kan strikta så fick starka Malin ägna sig åt kipping tekniken. Dock hade coachen behövt vara mer engagerad i de här momentet.
Och starka Malin vill ju alltid avsluta på topp och körde 5 set stångrullning för bålen. Älskar den övningen!

Tydliga spår i benen efter gårdagens back squat hindrade inte starka Malin för ett löppass denna tisdags morgon med pt Nilla. dagen till ära serverade hon backintervaller. Perfekt för starka Malins ben. Eller inte. Men starka Malin ger sig aldrig och det bevisades än en gång. Med vässat pannben till Max och tack vare pt Nilla krigade starka Malin sig igenom passet.
Jäkligt trötta ben, men en riktigt stolt starka Malin visade återigen att inga hinder är för stora och att gränser är till för att sprängas! Det är så man utvecklas och får resultat.

Presentation


Starka Malin

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards