Alla inlägg den 8 juli 2014

Av Malin Nilsson - 8 juli 2014 19:28

De var inte det lättaste att ta sig upp strax efter halv sex i måndags vill jag lova. Men när starka Malin har bestämt sig så blir det så. Och det är lättare nu på sommaren när man möts av ljuset solstrålarna som börjat värma dagen. Rätt fantastiskt vad lite ljus och värma kan göra underverk. Så måndagsmorgonen inleddas på kära nordic boxen. Dagen till ära var det pistols och handstående i centrum. Och många pistoler sköts vill jag lova. Vi skulle nämligen värva handstående och pistols i 30 min. Har annars nästan enbart kört pistols på högerben men nu fick starka Malin ta sig i kragen och köra 3/3' alltså 3 st på varje ben. En rejäl utmaning men med pannben vässat till Max så gick det och det blev tom bättre efter varje set. Det handlar ju om att utmana sig över bekvämlighetszonen. Och det ger resultat. Efter de 30 minuterna avslutades passet på bästa och jobbigaste sätt med 1 min burpee. 26 st blev det för starka Malin. Slut men jäkligt stolt. Utförde pistolerna med fivefingers, men testade efter passet att göra några i mina lyftardojor vilket var betydligt lättare. Så de får vara på nästa gång. Lär sig alltid något nytt.
Dagens pass

A. 5-10 min Technique work in Handstand and pistols to prep for B.

B. For 30 minutes: Work in pairs and alternate. Person 1 does B1 and B2, then person 2: B1 and B2. ”I Go, You Go”. No rest between 1 & 2. Focus on technique.
B1. 20-30 sec free handstand. B2. 3/3 Pistols. Help each other

C. 1 min target burpees to target 15cm above full reach

Utförande

A. Hitta din/eran nivå så att övningarna går att göra med bra teknik men utmanande

B. Ge bara varandra hjälp om det behövs. Övningarna ska vara utmanande. Pistols avlastas med hjälp från kamrat så att fullt djup uppnås.

C. Så många det går. All-out. Skriv ned resultatet på tavlan

Tror du nu att starka Malin var klar på nordic? Ja fysiskt egentligen . Men starka Malin hade ju ett test, nämligen roddtestet på 4 min, kvar för att platsa i adavanced gruppen. Så det var bara plocka fram det där lilla extra, lite jävla anamma och pannben vässat till Max och köra. Resultatet blev ändå ok trots förutsättningarna. Så nu är det bara att invänta resultat. Ja det var starka Malins början på veckan.

Dagen till ära inleddes som så många andra tisdags morgnar med löpning med pt Nilla. Trots att vi drog igång redan halv åtta i morse hade solen redan börjat steka på. Så det blev ett väldigt varmt, svettig och tufft pass. Passet bestod av en tio 10 minuters intervall. Sedan 3 minuters gå och joggvila. Därefter en 8 minuters intervall följt av 90 s vila. Och efter det en 6 minuters intervall. Tempot på intervallerna låg på ca 4.40 Alltså ngt snabbare än om det skulle vara en mil som skulle springas. Därefter var det fyra minuters gå och jogg vila för att sedan avsluta med 2 stycken lite snabbare 2 minuters intervaller, varav 2 minuters vila mellan dem. Sammanfattningsvis ett jäkla bra kvalitets pass, men jäkligt tufft. Precis som de ska vara. Man klarar mer än man tror.
Dagen har sedan spenderats med älsklingen på Fjäderholmarna och bara solat, badat och njutit.
En lite speciell händelse under dagen var När vi åkte till Fjäderholmarna så var det en amerikansk turist som blev helt begeistrad att starka Malins armar och rygg och skulle tvunget fota. Lite konstigt kan tänkas men tycker själv det är väldigt fint med muskler, samt att jag är stolt över min kropp. Kroppen och älsklingen är ju det finaste jag har!

Presentation


Starka Malin

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards