Alla inlägg under juni 2020

Av Malin Nilsson - 14 juni 2020 15:35

Redan hälften av juni. Trots epidemin som råder i världen fortsätter tiden att ticka. Försöker leva normalt, men det är omöjligt. Livet har förändrats. Kommer aldrig bli som det en gång varit, men jag tror att det kommer bli bättre. 

Söndagen inleddes med 11 km crosstrainer på sats stadion. Avslutade med sats online coretabata på gräsplanen bredvid centret. Djävulsk träningsverk från gårdagens maghjul.  Härligt avslut att kombinera sol och träning. Firade med ett dopp i Tantolunden. Stark avslut på veckan!
Stolt och stark!

 

Av Malin Nilsson - 13 juni 2020 19:12

Äntligen över! Två dagar med stark aggression, ilska och ångest av jobbet. Hatar och accepterar inte att bli orättvist behandlad. Nu är det slut på det! 

Som tur var har jag träningen som lindrat och fått mig på fötter. I torsdags morse crosstrainer och i går cykelintervaller. Båda dagar på älskade sats stadion. Det enda sats som gäller i dagsläget! Avslutade båda dagarna med lugnare träning i form av pilates och yinyoga. Det bästa av världar. 
Idag blev det uteträning deluxe med finaste Sara vid Hornstull strand. Lördagens pass bestod av 7 övningar ALa 6 min på varje. 1.5 min vila mellan varje. 
Pushup handrealese 105
Bicepscurl 105
Axelpress 127
Airsquat 270
Maghjulet 70
Planka 6 min
Burpee 104
 
Sjukt jobbigt. Men så jäkla kul och skönt att köra i solen under bar himmel. Sjukt nöjd över burpees och plankan. Rekord i planka. Avslutade med qigong. Därefter blev det årets första dopp. 
Resten av eftermiddag en har spenderats med Sara med lunch och mys. Ikväll blir det grill. Nu mjukglass! Vilken lördag!
Stolt och stark!

Av Malin Nilsson - 10 juni 2020 14:32

Ännu en dag som inleddes med extra kärlek för överkropp. Onsdagen till ära med armar i centrum. Min nya leksak maghjulet fick med vara med i passet. Dagens upplägg bestod av likt igår en fallande stege ALa sex varv. 60-50-40-30-20-10. Inledde varje varv med 6 reps av maghjulet.

Smala armhävningar på stol
Axeldrag
Smal bröstpress
Bicepscurl 
Tricepspress bakom
Mage med fällkniv på stol
Axelpress
 
Därefter lite extra corekärlek ALa 15 min båltabata från sats onlinetjänst. 
Kändes jäkligt bra! Stark känsla. Firade med 40 min yinyoga.
Stolt och stark!
 
Av Malin Nilsson - 9 juni 2020 13:07

Frustrerad, men tacksam. Frustrerad över att inte kunna springa, över de skador som resulterat månader utan löpning. Längtar, och hoppas fortfarande att komma tillbaka. Arbetar både psykiskt i form av tålamod, tro och vilja, och fysiskt genom rehab och alternativ träning. Göra det som inte gör ont, samtidigt som att öka och bibehålla styrka och rörlighet. Vissa dagar lättare än andra.

I går blev det dryga milen på crosstrainern. Blev lite frustrerad när maskinen mätte miles istället för km. Men blev ett bra pass ändå.  På kvällen blev det pilates hemma på mattan från sats onlinetjänst samt rehab.
Onsdagen inleddes med ett rejält gött hemmaträning de Lux med ett rygg och bröstslaktpass ALa StarkaMalin. Passet bestod av en fallande stege. 60-50-40-30-20-10 av spidermanpushup-latsdrag-smalrodd-bröstpress-bröstflyers-bred rodd. Totalt 6 varv. Inledde varje varv av 6 st chins.
Avslutade med en rond Det går att bli stark och bibehålla styrkan på hemmaplan!
Nu blir det yinyoga. Det bästa av världar. 
Stolt och stark!
Av Malin Nilsson - 7 juni 2020 14:57

Igår styrka. Idag kondition. Balans. Inledde söndagen på sats stadion med 11 km crosstrainer. Hjärta och lungor fick jobba, samtidigt som jag kunde njuta av att inte känna någon smärta i fot och höft. Skonsam och effektiv träning för StarkaMalin. Tacksam. Avrundade med 15 min av sats core tabata online. Firade med yinyoga hemma på mattan. Bästa avslut. Det bästa av världar. Både Yin och yang. Starkt avslut på veckan!

Stolt och stark! 
Av Malin Nilsson - 6 juni 2020 14:58

Hipp hipp hurra! Du gamla du fria.... idag är det Sveriges dag! Mitt lands födelsedag! Älskade Sverige! Finner inte ord av hur stolt jag är att vara född, uppväxt och få leva här. Känner mig speciell och utvald. Våga vara stolt och tacksam! Det är iallafall jag!

Inledde nationaldagen med överkroppsslakt ALa StarkaMalin på hemmaplan. Armar stod i centrum. Avslutade med yinyoga från sats online. 
Nu blir det jordgubbar och lax. Fortsätter firandet! 
Stolt och stark!
 
Dagens pass.
60-50-40-30-20-10
Pushup hand realese
Latsdrag
Axelpress
Bicepscurl 
Tricepspress bakom nacke
Axeldrag
Box 45 s
 
Ja, ja vill leva, ja vill dö i Norden!
Av Malin Nilsson - 5 juni 2020 15:45

Livet fortsätter.... allt har en mening. Och trots att jag i tisdags fick ett besked som i de flestas fall hade varit för jävligt, känner StarkaMalin sig lättad. Ser ljust på framtiden.

 
Igår morse blev det en timmes crosstrainer, samt 15 min båltabata från sats onlinetjänst. En tjänst som gått varm hemma de senaste månaderna. 
Fredagen inleddes åter med ett crosstrainer pass ALa 11 km på sats stadion. Kände mig stark. Avrundade med lite rehab. Väl hemma blev det 30 min  pilates och en halvtimmes yinyoga från satsonline på mattan.
Stark start på helgen!
Av Malin Nilsson - 3 juni 2020 15:09

Som jag nämnde igår avverkar ja min träning mestadels hemma. Men ibland blir det en tur till sats stadion för att låna cykelsalen eller köra en stund på crosstrainern. Väljer stadion då det är det centret StarkaMalin känner sig någorlunda trygg. 

I förmiddags blev det cykelintervaller. Kände att jag behövde få köra tufft pass och få upp pulsen.
1 st 4 min ALa 1 min vila
4x3min ALa 1.5 min vila
4x2min ALa 1 min vila
4x45s 15s vila
6x30s 15 s vila
Firade med lite pilates och yinyoga hemma på mattan.
Stolt och stark!
 

Presentation


Starka Malin

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6 7
8
9 10
11
12
13 14
15 16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards