Alla inlägg under mars 2014

Av Malin Nilsson - 11 mars 2014 22:44

Yes i dag var det äntligen dax! Premiär ute för löpning. Och självklart hade jag med mig fina pt Pernilla. Annars hade det nog inte gått. Behöver verkligen en spark i baken nu för att komma igång med löpningen på riktigt. Det är verkligen en färskvara. Och det märktes det var jobbigt fysiskt och mentalt tufft, men tack vare Pernilla klarade jag det. Jag befann mig på liknande platå i slutet av sommaren med löpningen, men tack vare Pernillas hjälp och stöd utvecklades jag enormt. Och dit ska jag igen, minst. För jag har varit med om resan förut vilket gör det lättare att tro på sig själv och att det är möjligt. Några lopp inplanerade på det, som extra morötter, gör det hela ännu lättare att se målet och tänka positivt.
8 km blev det idag efter uppvärmning i tempo på i snitt strax över 5 min.ibland under 5 och ibland över. Känslan jag kände på slutet tar jag med mig. Känslan av att vara oövervinnerlig.
Nu kör vi!

Av Malin Nilsson - 10 mars 2014 22:52

Det finns instruktörer och så finns det de instruktörer som har de där lilla extra. Och när det handlar om cykel så är Jessica Claren en av dem. Enligt mig en av Nordens bästa cykelinstruktörer. Hon kan sin sak. Hon vet vad hon pratar om och levererar kunskap, träningsglädje, energi och inspiration utöver det vanliga. En person som inte växer på träd.
Idag tog jag möjlighet i akt att vara med på hennes cykelklass på sats Regeringsgatan. Tufft, jobbigt men otroligt kul och bra. Enkel men jobbig, inga Konstigheter. Det är då det blir som bäst och så är det med all träning.

Av Malin Nilsson - 8 mars 2014 21:06

Onsdagens morgonpass var en tung och slitsam historia. Kroppen var ngt sliten och mör så det handlade mycket om pannben och min enorma envishet som gjorde att jag krigade mig igenom passet. Men det gick. Det handlar om att bestämma sig och inte släppa greppet.

Passet var enligt följande.
A. Power Clean 1 otm i 10 min (40 kg).
B. 2 varv av. 14 chest To bar- 14 Power Clean 40 kg-21 burpee boxjump 50 cm-28 wallballs. Svinjobbig....
C. 4 varv av russian twist med vikt. 1 min= 1 varv.

Hårt och tufft pass slutade i en dag med nu kund som bjöd på sen lunch på Ulla winblad, eftermiddagsbio och mys med älsklingen. Kärlek...
********************************************


Tordagen blev en mil på löpbandet. Börjar kännas väldigt tråkigt att springa inne nu så nästa vecka smäller det. Då blir det nypremiär för löpningen utomhus.

I går var jag på finbesök på CF Nordic på morgonen. Underbara nordic och fina Björk som höll i spakarna för dagen. Det vankades pullups i styrkeronden och Woden som bestod av följande:
********************************************

Dagens Pass

A. Strict + Kipping Pull-up 4 x 70% effort + 90% effort

B. Intervals 2 min on, 2 min off- x 4: Row 1 min, Rest of the time do Overhead walking lunges with plate 25/10kg

(If you are competing in Open then rest this day)

Riktigt tufft. Men som vanligt härligt gäng att kriga med. Fick en mör kropp, men gav mig gott humör resten av fredagen. Magiskt.

Underbara lördag. Och idag med vår i luften. Tänk att åter få starta lördagsmorgonen med mina tappra och starka soldater på m3gym. Riktigt tufft och slitsamt som alltid. Men kärleken övervinner allt. Så mycket glädje, kärlek och energi jag får av dem. Och en trött kropp förstås)
Kvällen tillbringas med mys med älsklingen, fina Sara, schlager final, god mat och vin och massor av kärlek!

Av Malin Nilsson - 4 mars 2014 22:50

Måndagen gick som på räls först var det min tur att få jobba. Passet var mycket fokus på ben om man säger så.
Ā. Snatch 5 set 25 kg. Mer fokus på teknik.
B. Frontsquat 4 set. För övrigt en av mina favoritövningar. Körde 3 or på 60 kg, vilket kändes tungt men bra. Avslutade med ett sista femte set på 67,5 med ett etta. Och det gick. Bara man bestämmer sig.
C. Utfall med ena fot på bänk och med vikter i händerna. 3 set varav sex rep på 15 kg. Grisjobbigt, då bena redan var rätt mätta.
D. Självklart en Wod. En AMRAP på 10 min av: 10 boxhopp 50 cm-15 pullups- 30 m bearwalk. Blev 3 varv+10 boxhopp+12 pullups. Riktigt jobbig.....
Sedan var det min kära boxningskund som fick sig i en omgång. Stolt över hans insats! Senare ledde jag två klasser. Så en vanlig måndag på m3 gym helt enkelt!

Tisdagen startade på cf24life. En något sliten kropp med tydliga spår från gårdagen, beslutade sig ändå att anta dagens program. Började med lite övning på handstående och gå på händer, dock med hjälp. Men det är kul att utmana kroppen. Innan jag började med CF vågade ja inte ens testa stå på händer mot en vägg. Vilket jag gör lätt idag. Häftigt!
Därefter var dagens program enligt följande.
Ā. Split Jerk med stång bakom. 5 set 2.or Mer teknik och körde på 35 kg. Men börjar få till övningen nu så firade det med 2 extra sätt på 40 kg. PR!
B. På tid. Bänkpress 60procent av kroppsvikt. 10-9-8-7-6-5-4-3-2-1 komb med 1000-900-800-700-600-500-400-300-200-100 m rodd. Dryga 32 min blev det. griswod! Inga kommentarer.
C. Lu raise 3x12
Band pull aparts 3x12
Behöver jag säga att jag var rätt nöjd både fysiskt och psykiskt efter. Dagens goda gärning alltså!

Av Malin Nilsson - 1 mars 2014 21:16


Lördag sköna lördag. Idag med en hel dag på underbara m3gym. Började med mina trogna starka soldater med BP pass. Vilken grym teknik de börjar få och vad starka vi är tillsammans. Tillsammans finns inga hinder, vi övervinner allt. Riktigt jobbigt och tufft idag, men tillsammans är vi oövervinneliga.
Fick även äran att leda dagens pt cross. Jag älskar att bossa över det passet när det är jag som läger upp dagens pass. Mycket CF inspirerat självklart när jag håller i spakarna och en tuff Wood på slutet. Idag en teamwood på tid. Starkt härligt gäng, med hårda pannben.
Sedan var det Starka Malin som bossade på gymmet resten av dagen till stängning. Fysiskt helt färdig, men en jäkla rolig och kärleksfull dag.
Avslutas självklart på bästa sätt med älsklingen, schlager och god mat. Kärlek!

Presentation


Starka Malin

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards