Alla inlägg den 18 mars 2014

Av Malin Nilsson - 18 mars 2014 20:34

Oj vilken kickas start på vecka! Började måndags morgonen med ett rygg och tricepspass, där bland annat viktade chins och dips stod på schemat. Ryggdelarna som chins var väl okej med i det var i dipsen det smällde. Först PB med bara kroppen. 29 stycken jo hela ett år äldre än jag själv. Trodde aldrig att jag skulle överleva de viktade dipsen men vad händer? PB nummer 2 för dagen. 25 kg. Fysiskt rent utsagt utmattad i musklerna efteråt och resten av dagen. Men psykiskt glad och stark. Så Stolt som en tupp med ett leende på läpparna seglade jag mig igenom måndagen med vind i håret och medvind i seglet. hårt arbete lönar sig och belönar sig i fullo.

Tisdag morgon är löpning med PT Pernilla. I dag körde vi på löpbandet. Det var första gången vi körde inomhus. Vi har alltid kört utomhus. Men intervaller skulle köras och vädret var inte så tilltalande och riktigt kallt vilket är ngt mer påfrestande för lungorna när man kör intervaller. Och jag vill inte ta några risker och bli sjuk nu när vi äntligen är igång igen. Så idag blev det löpbandet. Dagens upplägg var en intervallstege av följande. 5 min-4 min-3 min-2 min-1 min. Det var en min vila mellan varje. Därefter var det två minuters set vila. Sedan körde vi samma serie en gång till. 13.0 på löpbandet. Riktigt jobbigt både fysiskt och mentalt. Men tack vare PT Pernilla vid min sida lyckades jag kriga mig igenom.
Därefter var det en glad men fysiskt riktigt trött starka Malin som lämnade centret redo för min favorit kund i Danderyd.
Älskar att jobba med denna kund hemma hos honom i Danderyd. Och det var var en nöjd kund, som efter jag tränat honom lagade en god och näringsrik senlunch åt oss båda. Idag med varmrökt lax, sötpotatismos, broccoli och mossarella. Till efterrätt avnjöt vi en god fruktsallad.
Så i kväll är det trötta ben men en lycklig starka Malin som soffdansar sig igenom kvällen med lax ugnen och kärlek i blicken. Bara njuta. Det är äkta kärlek!

Presentation


Starka Malin

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards