Alla inlägg den 26 mars 2014

Av Malin Nilsson - 26 mars 2014 20:49

Andra dagen med feber. Jag hatar att vara sjuk. Hinner inte. Har så mycket igång just nu som jag vill göra och leverera. Men ibland blir man sjuk. Det är naturensgång. Så bara att acceptera.
Så har under de här dagarna funderat mer på kostens betydelse än vanligt. Har alltid de i tankarna, men nu tänkt och läst lite extra mycket.
Kost är en av de viktigaste komponenterna till att kroppen ska fungera. Kosten hjälper dig att orkar göra saker. Allt från att andas till att bestiga K2. Man behöver helt enkelt de för att leva. Och är tillsammans med sömn och träning vägen till resultat och framgång.
Däremot funkar inte samma kost på alla människor. Vi har alla olika underbara och unika kroppar som svarar olika på både träning, kost och sömn.
För mig är det viktigt med rena och gärna ekologiska produkter. Fri från så mycket tillsatser som möjligt. Mat med kärlek. Föda från naturen utan några konstigheter. Inga snabba kolhydrater eller onödigt socker. Det viktigaste är att man själv mår bra och att man älskar födan man stoppar i sig till 110 procent. Och det gör jag.
Idag slog det mig helt att en blandning av Paleo och LCHF är min så kallade diet. De bästa från två världar. De är kärlek för min kropp. Vad är kärlek för din.

Presentation


Starka Malin

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards