Alla inlägg under mars 2018

Av Malin Nilsson - 21 mars 2018 13:38

Tjejfest kan man sammanfatta onsdagsmorgonen med. Svett och flås fest bestående av tre delar ALa 8 min. Med fyra min vila mellan varje del.

Cardio

A: Amrap 8min
15/12 Cal row
10 Stoh 50/35

B: Amrap 8min
15 GTOH 20/15 – Bumper plate!
10 Burpee to plate

C: Amrap 8min
15 DB Thruster 2×22/2×16
30 DU


Riktigt jobbigt, men sjukt kul att köra med ett sådant härligt gäng. Avslutade med att leka av mig lite tillsammans med bästa Annelie och Sandra i en teamwood.

Det här var precis vad StarkaMalin behövde. Rena medicinen. Äkta kärlek.

Nu väntar ja bara på älsklingen ska anlända!


Av Malin Nilsson - 19 mars 2018 21:03

Wightlifting

A: Emom 8min
2 Hang Snatch 27,5-30 kg
– Börja på en lätt vikt och lägg på om det känns bra!

B: Emom 8min
2 Hang power clean 45-50 kg
– Börja på en lätt vikt och lägg på om det känns bra!

C: Amrap 8min 4 varv+9 RX
8/8 Hang DB snatch 22/16
16 Plate squat clean 


Det blev veckans igångkörare. Trots sliten kropp är StarkaMalin nöjd över sin insats. Hangsnatchen i amrapen kändes riktigt bra och även 50 kg på stången i Power cleanen. Testade även lite 18.4 i RX standard. Förstår standarden, även om det svider för många. Siktar på göra bra Open nästa är. Nu vet ja vad som ska övas på.... listan är lång, men målet är satt.

 

Av Malin Nilsson - 18 mars 2018 20:10

Veckan börjar sakta lida mot sitt slut och tillskillnad från de gångna veckorna där ångesten har varit obeskrivlig, har äntligen en sten släppts från bröstet. Så skönt att beslutet är fattat.... och ja vet att det i slutändan är det bästa. Det bästa för StarkaMalin.! Borta bra, men hemma bäst. Älskar mitt Stockholm!


Avslutade veckan i morse på bästa sätt på älskade boxen på söder. Styrkepass stod på agendan med bl.a Backsquat. Blev även lite flås på slutet i en liten teamwood. En lagom söndagsträning för StarkaMalin, då kroppen var lite sliten. Det var Ny coach helgen till ära, som skötte sig briljant. Riktigt bra tjej med fötterna på jorden och skin på näsan. 

Skönt att avsluta veckan i min stad!

 

Av Malin Nilsson - 15 mars 2018 15:20

Teamtorsdag, med lite gymnastik som förrätt blev dagens. Tillsammans med bästa Sandra. Tänk vad stark man blir av en partner? Får en alltid ta i de där lilla extra. Och trots lite sliten kropp förvandlas den med hjälp av partnerns hjälp till ett monster. Har sagt det innan ... men älskar team.! 


En vilar den andra kör, dela hur vi vill: 

100 cal rodd

50 wallballs 9/6 

50 push press 30/25 

50 boxjump over

50 marklyft 100/70kg 

50 squat cleans 40kg 

50 wallballs 9/6

50 push press 30/25 

50 boxjump over 

50 marklyft 100/70

50 squat clean 40kg

100 cal rodd

Av Malin Nilsson - 14 mars 2018 16:22

Nu har StarkaMalin fattat beslut.... jäkligt tufft beslut, men beslut var tvungen att tas. Känns jobbigt nu, men vet att det här var det bästa för mig i längden. Måste tänka på mig själv!

I morse blev det åter ett besök i boxen efter gårdagens välbehövliga vila. Hangpowesnatch, push Jerk och en 10 min AMRAP av 12 thrusters och 12 burpess stod på agendan. No kommentarer, men jäkligt stolt ändå! StarkaMalin levererar. Att sedan köra lite femmor på 35 kg i ohs, satte grädde på moset. Aldrig kört den vikten innan, men det gick ju!

 

Av Malin Nilsson - 12 mars 2018 14:06

Tåget rullar vidare..  måste tänka framåt och bestämma mig. Tänka på ens eget bästa och inte andras. Hälsan är viktigast.

Lite sliten kropp efter flera dagars träning, som borde vila. Men idag var det ändå skönt att vrida av ett litet flåsspass på Östermalmsboxen. Härligt gäng, grymma Simon som coach och en som vanligt härlig stämning. Skönt att leka och svettas av sig lite...  utan krav.... bara tänka på annat och köra. Perfekta medicinen!

Av Malin Nilsson - 11 mars 2018 20:04

Nu måste ja bestämma mig... hur ska ja göra? ......

Idag blev det iallafall söderboxen på förmiddagen, med ett gymnastikpass där huvudfokus var core, samt en liten 10 min AMRAP efter av utfallshopp- burpee och hantelsnatch. Dessa jäkla utfallshopp. Så jobbiga, men effektiva.

Deltog även på TeamPasset efter. Även där serverades mage, samt en liten teamwood med tuffa, men enkla övningar. Dagen till ära med grymmaste Anneli. Älskar Niklas pass.! Älskar söndagar! Älskar söder?


Av Malin Nilsson - 9 mars 2018 21:30

Ber om ursäkt för frånvaron den senaste tiden. StarkaMalin lever, men är helt lost just nu.... vet verken av eller an. Allt vilar på en våg som ibland väger norrut och ibland på hemma plan. Ju längre tiden går, desto mer förvirrad blir ja. Känns som norrut väntar verklighet, en tro på en och en framtid, medan på hemmaplan trygghet, men samtidigt meningslöshet och någon form av falskhet.... älskar hemmaplan, men kanske behöver StarkaMalin gå vidare.... och framåt.

Skönt att ha träningen. Där kan ja drömma mig bort för ett tag... en flykt från verkligheten in i drömmarnas land som ger mig så otroligt mycket....

Presentation


Starka Malin

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards