Alla inlägg under november 2018

Av Malin Nilsson - 16 november 2018 21:32

En oplanerad vila igår pga av ingen sömn natten till torsdagen. Min lilla kille var dålig, så det blev mycket farande ut och in. Nu mår han bättre men är fortfarande kvar på sjukhuset. Längtar så....

Men idag är en annan dag. Lite extra sovmorgon, så blev det intervaller fredagen till ära. 20 st 200 m intervaller. Med 1 min vila mellan varje. Tempot låg på 3.43-3.40 Tufft, men ack så effektivt. Riktigt stolt över min insats. Firade med lite brutalbänk. Perfekt start inför helgen.
Av Malin Nilsson - 14 november 2018 21:05

Gårdagens vila var välbehövlig. Måste unna mig minst en dag varje vecka där kroppen bara för vila och bygga upp sig. En promenad, men annars samla energi.

Men i morse var det dax igen. Löpning med bästa Lotta. Bästa starten på morgonen. Vi drog iväg lite för snabbt som vanligt i början.... men sedan jämnade det ut sig. 15 härliga km i snittfart på knappa 5.20 Kändes bra. Trötta, men glada ben. Älskar våra långpass,. Veckans höjdpunkt!
Av Malin Nilsson - 11 november 2018 14:24

Gårdagens glädje och energi lever fortfarande kvar i kroppen. Kan det bero på Magnus uggla? Den goda maten? Glädjen? Troligen en kombination. För energin gjorde sig välbehövlig inför morgonens intervaller med bästa Nilla. Idag var det bana som stod på agendan. Som jag älskar att springa bana! Känner mig som en kung. Precis som igår. Riktigt kul, tufft och effektivt pass som avslutades med lite båltabata! Vilket toppen avslut på veckan! Kung i baren!

Av Malin Nilsson - 10 november 2018 14:12

Tänk vad dagarna kan se olika ut. Igår kändes kropp och knopp sliten och trött.... nästintill orkeslös. Men idag är en annan dag. Hade tänkt ett överkroppspass lite lugnt  på sats men istället blev det ett besök på bästa söderboxen. Och jag ångrar inte en sekund. Massa Clean i OTM till att börja med med bästa Malou för att därefter dra av en jäkligt tuff, men kul Wod med Erica och Malou. Massa Clean, hspu, toes To bar och lite burpee. Helt galet! Och blev totalt slut. Men sjukt stolt och glad att jag ändrade planerna. Alltid starkare och roligare tillsammans! Underbar start på lördagen och perfekt uppladdning för kvällens Magnus uggla konsert!

Av Malin Nilsson - 9 november 2018 14:54

Visa veckor är lite tyngre än andra... tror en del beror på att axeln inte är hundra än och StarkaMalin borde låtit den vila mer. För det har blivit två rejäla pass sällrodd och axlar/ i veckan vilket nog var för mycket. Så känner mig lite extra trött och sliten. Märke det även på löpningen, där överkropp och axlar känns betydligt tyngre. Blivit två lugna långpass på raken. Först var jag missnöjd med min insats då jag brukar springa fortare med lättare steg, men iefterhand är jag nöjd. Varje pass räknas och det är inte alltid kroppen är på topp. Gäller att acceptera.! Känner mig stolt över mig själv.

Nu vila, äta och återhämta mig!

Av Malin Nilsson - 6 november 2018 18:43

En vilja av stål och en kropp som verkar ha mer liv än en katt. Precis så känner jag mig just nu. Överlevt flera rejäla smällar den senaste tiden och kommit undan relativt lätt. Dock inte smärtfritt. men med tålamod, kärlek och tro är jag okrossbar. Smärtan i axeln är kvar, men bättre. Tålamod är a och o. 

Igår blev det styrkefokus med sällrodd och axlar i fokus. Och i morse var det löpning med maratonmia, där kvalitets intervaller stod på agendan. Dessa avverkades på Kristineberg. Som jag älskar att springa på bana. Känner mig som en kung. Firade med lite yoga och core. Det bästa av världar! Härlig inledning på veckan!

Av Malin Nilsson - 4 november 2018 19:44

Den ena dagen är inte den andra lik. Gårdagen blev absolut inte som tänkt. Tanken var en allahelgon med träning, mys och lugn. Istället blev det flera timmar på akuten då jag ramlade nedför sängen i fredags kväll och slog i axeln. Men inget brutet och det var skönt. Det gäller att tänka positivt och söndagen till ära har varit riktigt bra, trots lite ont i axeln. Dagen till ära inleddes med intervaller på bana med bästa 

Nilla på Telefonplan. Sjukt tufft, men så jäkla kul! Älskar att springa på bana. Firade med lite båltabata. Att dessutom vädret varit sagolikt idag sätter grädde på moset. Underbart avslut på veckan!

 

Av Malin Nilsson - 2 november 2018 18:59

Trots ngt sliten i kroppen efter flera dagars träning utan vila, var det jäkligt skönt att avverka ett pass i morse. Och det blev riktigt ändå. Massa Clean, en hel del kb Clean and Jerk och en avslutande Wod med 50 reps av burpee-situps och kb svingar. Lite gott och blandat. Glad av jag valde att köra! Stolt, trött och lycklig.

Presentation


Starka Malin

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards