Alla inlägg under december 2016

Av Malin Nilsson - 11 december 2016 21:37

Chockad? Ja faktiskt lite. Trodde aldrig ja skulle överleva testveckans sista dag. Flera dagars träning på raken och en trött starka malin. Men lovade brudarna att dyka upp. Och starka malin håller vad hon lovar. Och ja ångrar ingenting. Sjukt tuffa 3 minuters intervaller, men en träningspartner bredvid så var det svårt att hålla igen. Riktigt jobbigt men sjukt stolt. I morgon total vila.....

Resten av dagen har spenderats med älsklingen i snön, häng med caro, god mat, lussebullar och massa kärlek med min lilla kille. 
Härlig tredje advent.
 

3min: Rodd 1kcal = 1 rep 

90s Vila 

3min: Burpee Boxjump 60/50cm 

90s: Vila

3min: Thrusters 35/25kg 

90s: Vila

3min: Push-ups 

90s: Vila 

3min: Front rack step-ups 50cm 24/16kg

90s: Vila

 

Av Malin Nilsson - 10 december 2016 20:10

Ibland riktigt bra. Ibland mindre bra. Vissa dagar helt perfekt. Precis som i morse. Trots att starka malin kände sig sliten och trött i musklerna när klockan ringde var det något som hände när klockan startade på boxen. Mycket tack vare dessa grymma, underbara, starka och vackra träningssbrudar, eller tjejmaffian som ja kallar det. Tre ruskigt jobbiga små wodar, lite magdödande på slutet, tjejmaffian och en Karl. Kan det bli bättre? Sjukt nöjd, slutkörd och lycklig. Härlig lördagsstart. Kvällen blir mys ALa starka malin med massa mys med älsklingen, god mat, så mycket bättre och kärlek.

 
Detta ska vi köranimorgon!
1. 21-15-9
power snatch 35kg
 
burpee boxjump
 
-2. 
15-12-9
deadlift
30-24-18
wallbolls
 
3. 12-9-6
frontsquat @65kg
-24-18-12
cal row
 
Av Malin Nilsson - 7 december 2016 13:11

PB. Älskar pb. 2 stycken blev det i morse. Först ett i hang Clean på 50 kg. Därefter ett i böj. 85 kg. Äntligen! Sjukt nöjd. Men totalt färdig efter... Därefter plågade starka malin sig igenom 36 godkända push ups. Firade med 15 min bål tabata. Vilken onsdags start!

Av Malin Nilsson - 6 december 2016 20:28

Envis. Både ja och starka Malins tå. Fortfarande ont. Envis tå. Men inte lika envis som starka malin. Efter 2 dagars vila var det dax igen. Testvecka på agendan och det vill ja inte missa. Inte de bästa förutsättningarna med en öm tå och en skadad axel. Dock ett PB med 1 kg i bänk blev det imorse. Alltid något att vara stolt över. Även sjukt nöjd att ja tog 16 kg i KB snatch på avslutningswoden.

Veckan riggad!

Tisdag 6/12

A.) 1RM Bänkpress

*För att repetitionen ska räknas måste du klara av att hålla kvar rumpan på bänken. 

B.) AMRAP: Pull-ups/ CTB pull-ups / Muscle-ups

C.) På tid:

50 Double unders

50 Svingar 24/16kg

50 Air squats

50 Dumbell snatch 45/35lbs (Sofo 22/16kg)

50 Box jumps 60/50cm

 

Av Malin Nilsson - 4 december 2016 17:53

Lördagar fortfarande Number one av alla dagar. Ser verkligen fram emot att få inledda helgen med ett svettigt pass med tjejmaffian. Igår var det Malou och rackel som tillsammans med starka malin entrade boxen. 16 min snatch OTM, avslutnings Woden av fitness festivalen och lite avslutande abs träning. Ruskigt jobbigt, härligt, flåsigt, slitigt och alldeles underbart. Precis som en lördag ska inleda. 

Idag och i morgon blir det vila.

Av Malin Nilsson - 2 december 2016 21:40

Vet inte vad det är för dag knappt. Det har varit så mycket de senaste dagarna så starka malin är helt färdig. Älsklingen har äntligen lämnat sjukhuset och hoppas nu att det sakta ska börja återgå till det normala igen.

Fredagen inleddes med ett traditionellt ptpass. Dagen till ära med en så kallad vikarie för Simon. Älskade Mickaela. Grym brud. Böj, toes To bar, lite huvudstående och en 5 min workout av 5 thrusters och 5 burpee som avslut. Så tacksam att få mickaelas hjälp i morse. Äntligen lite kipp på plats, samt ett PB utan bälte på 75 kg i böj.
Bra start på helgen.
Av Malin Nilsson - 1 december 2016 20:39

Vilken vecka! De blir aldrig som man tänkt sig kan man lugnt säga. Gårdagen blev dramatisk med en sjuk älskling med ambulans till bagis. Nå ja, han mår bättre nu men är kvar på kliniken till i morgon. Saknar min kille....

Innan dramatiken igår blev det ett bröstpass å lite flås på boxen. Kändes bra. Bra tryck med bl.a stabila 4 or på 47,5 kg.
I morse var det träningsdejt med caro. Simons program stod på agendan. Mycket lyft, vässade pannben, hjärta, puls och en stor dos kärlek.  Alltid kul och hårt att köra med caro. Fin torsdag trots förutsättningar.
 
Onsdag
Styrka
A.) Bänkpress: Jobba upp till en tung 3a, gör sedan 4×5 @80% av dagens 3a.
B.) 5 set
8/8 Hantelrodd
15 Band pull apparts
30s Sidoplanka per sida
And...
A.) 5 varv av:
10 Shoulder to overhead 60/43kg
10 Burpees
 
Torsdag
power snatch 10/7/5/3
power jerk 10/7/5/3
power clean 10/7/5/3
måste stanna i positionen där du fångar i power o känner balans innan du står upp
måste också vara touch and go
 
squat snatch
välj en vikt du kan göra 9 reps på under 1 min
vila 1 min
nu gör du samma sak fast 8 rep och högre vikt
vill 1 min
6 reps och ännu högre vikt
vila 1 min
max rep i 2 min på ÄNNU högre vikt
marklyft bygg upp till tung 2 rep under 10 min
gör sedan 3x10@ 80%

Presentation


Starka Malin

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards