Alla inlägg den 6 juni 2014

Av Malin Nilsson - 6 juni 2014 15:17

Onsdagen bjöd på hög puls med starka Noomi vid rodret. Riktigt jobbigt pass med hög tryck från början till slut. Svett, flås, hårda pannben, en jävla anamma och massor av kärlek. Tillsammans krigade vi igenom oss tre gris intervaller. Sjukt jobbigt med jäkla skön känsla efteråt. Vi gick därifrån som segrare!


3 mini workouts. Approx. 3 minute rest in between.
Separate score / time for each

A. 4 rounds @ 90%
Within 1 minute: 10 hang power cleans (60/45kg), Within 1 minute: Amrap Double-unders.

B. 4 rounds @ 90% (time cap: 8 min)
15 Pull-ups
10 Burpee-box jumps (60/45cm)

C. 4 rounds @ 90% (time cap: 8 min)
40m farmers walk
200m Run

En riktig kickas start på onsdagen!

Torsdagen inleddes på bästa flåsiga sätt med intervaller med bästa pt Nilla. Ännu en gång så tacksam att jag har henne. Utan henne hade jag aldrig tagit mig igenom dagens pass. Passet som Pernilla bjöd på var Tröskelintervaller. 3 st 8 minuters intervaller i 4.45 tempo. Joggvila på 2 min imellan varje. Sjukt jobbigt och som inte de vore nog förlängde Nilla sista intervallen med 2 minuter samt att vi skulle öka ytterligare tempot lite. Mjölksyran verket i bena de sista två minuterna och det var tack vare Nilla och mitt järnvilja jag tog mig i mål. Som inte de vore nog avslutade vi passet med 3 st 30 s sprintlopp. Färdig starka Malin i både kropp och själ lämnade sats stadion, men en jäkligt stolt starka Malin till råga. I am the Queen!

Idag är det min dag. I dag är det din dag. Idag är det vår dag. Idag är det Sveriges nationaldag! Våga vara stolt över Sverige och det underbara land dina fötter, kropp och själ på står på. Våga älska ditt land. Våga älska Sverige.
Att på årets bästa dag vakna tidigt för att köra ett pt pass med Nils är inte den sämsta starten på dagen. Det varianten många timmars sömn men starka Malin hade gott om kraft ändå. Varför? Jo när jag la mig i går kväll pepp mobilen till och ett nytt mejl i inkorgen. Inte vilket mejl som helst. En förändring. Ett mejl som är en liten bit på väg mot mitt mål...... Men fortsättning på de följer.
Så beskedet från mejlet fick starka Malins nationaldag att börja lite bättre än förutsättningarna från sömnen.
Idag var det mycket teknik och nötande. Det var cleans för hela slanten.. Inte så tungt, men kändes riktigt bra på slutet. Fick dessutom en ny aha upplevelse av Nils sätt att demonstrera böjövningar. Så jäkla kul när polletten faller på plats.
Resten av världens bästa dag tillbringas med älsklingen. I kväll väntar traditionsfirande på Skansen och fest på solid med fina Sara. Ja, ja vill leva jag vill dö i Norden!

Presentation


Starka Malin

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards