Alla inlägg under november 2017

Av Malin Nilsson - 12 november 2017 15:24

Veckorna bara flyger fram. Söndagen börjar lida mot sitt slut och november har snart passerat halvtid. Tänk, snart bara en månad kvar till jul. 

Dagen inleddes med lite sovmorgon för att sedan åka ned till boxen och leka av sig lite. Lite Team och tyngdlyfningskursen stod på agendan. Precis som det sett utvde senaste söndagarna. Svettigt, inspirerande, roligt och nyttigt sätt att avsluta veckan på.

Av Malin Nilsson - 11 november 2017 21:07

I torsdags morse blev det en härlig 14 km distanstur längs djurgårdskanalen med bästa pt Nilla. Kändes riktigt bra. Ibland bara känns det som man kan fortsätta i ett bra tag till. Skön känsla som ja tog med mig med stolt bröst efter turen.

Idag var det andra bullar!

Tre tuffa 4 min intervaller där vikten ökar! Gäller att inte slarva med tekniken i början, kan straffa sig på slutet! 💪🏼😅

Amrap 4 min

- 500/400 m rodd

- 15 lat burpees

- Amrap Shoulder to OH (50/30)

Vila 3 min

Amrap 4 min

- 500/400 m rodd

- 10 lat burpees

- Amrap Shoulder to OH (60/40)

Vila 3 min

Amrap 4 min

- 500/400 m rodd

- 5 lat burpees

- Amrap Shoulder to OH (70/50)

Vila 3 min

Kul och utmanande? Garanterat! 😊Boka gratis prova på pass på www.crossfithighway.se så får du se. 


Det var morgonens plan.... inspiration från cf lindköping. Och så blev det med. Dock inte riktigt lika tungt på stången. Men det räckte mer än väl. För hur jeda mig vad jobbigt det var. En riktig genomkörare tillsammans med bästa Malou, Eva och Sara. 

Resten av dagen har inneburit jobb. Full fart hela dagen så det är skönt att ikväll bara vara..... laga mat, så mycket bättre och kladdkaka. Härligt avslut på lördagen.

Av Malin Nilsson - 8 november 2017 21:20

Weightlifting

A: 3 set
5 hang muscle
5 ohs

B: Power snatch
– Jobba upp till en tung 1a

C: For time
Cash in: 400m löpning
21-15-9
Power snatch 25 kg
100 Singelunders
Cash out: 50 burpees


De var StarkaMalins uppstart på veckan. Efter Två dagars mer än välbehövlig vila bakom sig så var det dax att väcka musklerna igen. Svårstartad, men ack så skönt och välbehövligt. Mår så otroligt bra efteråt. Som balsam för kroppen. Utmatthet, lugn och harmoni. Kärlek!


Av Malin Nilsson - 5 november 2017 16:00

En lång helg bakom med lång resa till Malmö och tillbaka för att köra en teamtävling. Givande och rolig, men måste erkänna att Uppsala tävlingen var ngt mer extra. Hyfsat nöjd med min insats, och vet att det är saker ja måste lära mig och en del att bli bättre  på. Men gjorde mitt bästa, nästan.... ngt saknades. Ngn extra  glöd som brukar finnas,  en var svår att plocka fram då samspelet inte var helt 100... men man lär sig.

Anlände till Stockholm sent igår kväll efter 6.5 timmars bilresa. Trött, men stolt över både min prestation på tävling och att ja körde hela vägen från Malmö till Stockholm. 

Söndagen inledde med lite sovmorgon och ett Teampass med grymma bruden Johanna på söderboxen. Riktigt kul och jobbigt pass. Därefter var det teknikträning i olygruppen för bästa Niklas. Trött i knopp kroppen, med ett riktigt bra avslut på veckan. 

 

Av Malin Nilsson - 2 november 2017 21:11

Cardio

A: Amrap 10min
100m shuttle run – 10m markering
12 hand release burpees
12 Kbs 24/16

B: Amrap 10min
100m shuttle run – 10m markering
300/250m rodd
20 split jumps

C: Amrap 10min
100m shuttle run – 10m markering
15 tuck ups
15 box jump 60/50


Torsdagens frukostmeny tillsammans med bästa Malou och Eva på älskade söderboxen. Ett svårslaget sätt att börja vardagen på. Och visst var det skönt att få röra på kroppen igen efter tre dagars vila. Dock väldigt välbehövlig. Men det kändes att kroppen var hungrig på att få röra sig. Kärlek för kropp och själ. Svettigt, pulsigt och alldeles underbart!

Presentation


Starka Malin

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards