Alla inlägg under augusti 2019

Av Malin Nilsson - 13 augusti 2019 22:00

Igår löpning. I dag cykel och lite mer cykel. Både inne och ute. Inledde tisdagen tidigt med en cykelklass på zenit med grymma Betty som instruktör. Kort och effektivt pass som avslutades med 20 min båltabata. Bra genomkörare för både hjärta, lungor och muskler. Perfekt sätt att starta dagen på.  Cykelpass nummer 2 blev ute med min älskade hoj tillsammans med en She Ride tjej i Hagaparken. Ringrostig i början då det var ett bra tag sedan sist. Men det började släppa på slutet. Älskar att leka i skogen med min hoj.  Älskar min cykel. Härlig cykeltisdag!

Av Malin Nilsson - 12 augusti 2019 11:35

Ny vecka. Nya utmaningar. Föra veckan avslutades med ett överkroppspass på Odenplan. Bra pass, men hatar när det är så mycket folk. Hatar även folk som kollar sig mer i spegeln eller pratar i telefon, mer än att träna. Träna på plats. De andra kan man göra någon annan stans. Men min prestation är jag nöjd med.  Blev även det obligatoriska yinyoga passet på kvällen. Dock var de nog sista gången. Känner inte att de passen motsvarat mina förväntningar senaste gångerna. Söndagen blev annars väldigt fin och kärleksfull tillsammans med älsklingen.

Idag inleddes morgonen tidigt med korta snabba intervaller med bästa Nilla. Inte i samma form och löptillstånd som för ett par år sedan. Men måste lära mig acceptera dagsläget och vara nöjd och tacksam över det. Stolt över morgonens insats. 
Härlig start på veckan!
Av Malin Nilsson - 10 augusti 2019 18:48

Mitt liv är en berg och dalbana. Igår var ja nära att bryta ihop i stort sätt hela dagen, medan idag känner jag mig oslagbar och oövervinnerlig. Började redan i morse med ett överkroppspass på sats. Har inte känt mig så stark på länge... en sådan dag som man borde maxa. Skön känsla och något jag bär med mig. Tacksam och stolt över mig själv. Resten av dagen har spenderats med älsklingen med massa mys och kärlek och så kommer det fortsätta. Riktig härlig lördag!

Av Malin Nilsson - 8 augusti 2019 21:54

I går överkropp. Idag underkropp. Löpning med bästa Nilla stod på agendan tidigt i morse. Två veckor Sedan sist pga foten. Men i morse var den redo. Norska intervaller stod på agendan . 4x4 min med tre minuters vila. Riktigt jobbigt, men jäkligt stolt över mig själv att jag klarade passet. Mycket tack vare Nilla, men även StarkaMalins pannben. Firade med lite båltabata.

Härlig och svettig start på torsdagen!
Av Malin Nilsson - 7 augusti 2019 15:04

Målet växer för varje dag... längtar efter mer frihet i arbete och att göra det jag verkligen brinner för. Inspirera andra till ett långsiktigt hälsosamt liv!

I måndags fick benen vila och det blev armslakt på Barrys på morgonen och yoga på kvällen. Åter en dag med det bästa av världar. Igår fick överkroppen vila och det blev ett rejält cykel intervallpass för StarkaMalin.
Verkar vara en lite varannan dag överkropp/ underkropp vecka, så i morse blev det åter ett besök på älskade Barrys ed rygg och bröstslakt. Visst Svider det ekonomiskt med mina spontana Barrys besök, men det är värt varenda krona. Ett av de bästa sätt att inleda dagen på
Ikväll väntar yoga i sjöstan! Ännu en dag med det bästa.....!
Av Malin Nilsson - 4 augusti 2019 20:55

Mål för 15 år sedan. Samma mål idag. Vill förändra, inspirera och se andra utvecklas. Även mig själv. Vill vara med på resan.... det är det jag brinner för. Hälsa i större perspektiv. Det är det jag ska jobba för. Frågan är hur? Men pusselbitar börjar falla på plats.

Avslutade veckan med crosstraingpass på sats. Mycket ben och puls... så i morgon får underkropp vila. Firade med ett yogapass på sats Sveavägen. Ännu en dag med det bästa av världar. Båda styrka, puls och harmoni. Resten av söndagen har spenderats med älsklingen med massa mys och kärlek. Perfekt avslut på veckan!
Av Malin Nilsson - 3 augusti 2019 15:45

Tålamodet börjar rinna ut... så j... trött på mina fötter. Just nu känns det som jag aldrig ska kunna springa och gå långt utan smärta. Cyklingen har därför blivit en stor del av StarkaMalins vardag. På sadeln gör det inte ont. Där kan jag svettas och ta i utan smärta. Ska det bli en cykelkarriär för StarkaMalin? Älskar min mountainbike och längtar ut att leka i skogen. Hoppas det kan bli inom kort.

Lördagen inleddes med en cykelklass på sats liljeholmstorget. Bra, tuff och svettig klass som avslutades med body Balance. De bästa av världar. Puls och harmoni. Samma instruktör på båda klasserna. Hennes klasser återkommer ja gärna till igen.
Resten av dagen blir mys, god mat och glass. Grönan ikväll och massa kärlek med älsklingen.!
Av Malin Nilsson - 2 augusti 2019 21:25

Pang så var det fredag igen och augustis första helg står på glänt. Dagarna går. Timmarna flyger iväg och sekunderna tickar. Vill vidare. Bryta barriärer och utvecklas. 

Men vad?.... många tankar i huvudet...
I torsdags morse vankades det cykelintervall på zenit. Samma coach som i måndags så StarkaMalin kände sig trygg. Trots träningsverk fr.o.m Hell i benen sedan tisdagen blev det ett jäkligt bra pass. Åter ett bevis på att kroppen är fantastisk.
I morse fick underkropp vila och det blev ett rejält överkroppspass på Sofo. Stark start på helgen!

Presentation


Starka Malin

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards