Alla inlägg den 29 oktober 2014

SAS

Av Malin Nilsson - 29 oktober 2014 13:43

  

Det visas på TV. De sjunger om den. Det skrivs om de i tidningar och hjärtat skriker efter platsen.  Staden Stockholm. Världens bästa och finaste stad. Saknaden Av Stockholm är obeskrivlig….

Trots att hjärtat nästan brister, är livet tvunget att gå vidare. Och tack vare min kärlek till träningen och min älskade Bamse kan Starka Malin ta sig igenom dagarna. Stunder att tänka på något annat. Men ibland är det väldigt svårt. För Stockholm lämnar aldrig starka Malins hjärta. Det är inte enbart staden, kärleken till platser som min lilla oas på Lidingö, Gärdet och Djurgården och NK. Lukten av det salta havet och örterna och fiskdisken i Östermalms saluhall. Smaken av det goda kalla vattnet som porlar i varenda Stockholms kran. För Stockholm har faktiskt det godaste vattnet. Det är även saknad av bästa PT Nilla. Längtan efter Nordics magiska atmosfär med fantastiska tränare och adepter. Efter besök på ett flertal boxar i landet och framförallt i Stockholm är Nordic den absolut bästa box i alla kategorier. Kvalitet och kunskap utöver det vanliga. Även fina Sara. ÅÅÅ vad jag saknar våra middagar och och ditt sällskap. Och så Golden Hits förstås.

Starka Malins träning den här veckan startade i måndags kväll på boxen.

6 set:
Marklyft x 4@80-85%
Vila 2 min

6 set:
5 PC@80-85% / 10 Tunga svingar
10 Burpees
20 s max rodd
Vila 2 min



Igår kväll blev det intervaller på Stensö med bästa Kalmar RC. Det bjöds på långa intervaller. Inte starka Malins roligaste grej. Men det var bara att ta tjuren i hornen. Vässa pannbenet till max och bara köra. Riktigt jobbiga intervaller. Men tillsammans med kära RC gänget tog vi tillsammans oss över våra bekvämlighetszoner och besegrade isberget. Det var riktigt trötta ben de sista meterna på den avslutande sex minuters intervallen. Men fasen vad stolt starka malin var efter.

Gårdagens intervaller: 6 min-3-3-3-3-6 min. en minuts vila mellan varje intervall.

I morse blev det krigande på boxen med bästa Malin. Jobbigt och tufft. Men team Malin ägde.

Emom 16 min:
Udda: 200 m rodd
Jämn: Box jump step down x 8

Emom 12 min:
Udda: Pullups x 10
Jämn: Bear crawl bakåt x 20-30 m

Emom 8 min:
Udda: 5 burpees + 30 s hopprep
Jämn: Svingar x 12@32/24 kg

Presentation


Starka Malin

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards