Alla inlägg under april 2017

Av Malin Nilsson - 14 april 2017 18:23

Ibland känns det bara så bra. I morse var en sådan. Hade inga förväntningar alls innan. Bara körde. Jag mot boxen. Helt ensam. Kände mig stark. Var stark. Inledde med  sällrodd. 60 kg gick upp igen. PB i treor på 55 kg i 4 set och några avslutande set femmor på 50 kg. Därefter blev det några stabila treor i frontsquat på 57.5 kg och en trea på 60 kg. Tungt, men det gick. Avslutade med en flås ALa StarkaMalin av 50reps av: wallball-rodd cal- kb sving-sittups- plate toh- burpee. Ett avslut som tog musten av StarkaMalin. Men vad gör det. Så jäkla bra pass. Glad påsk!

Av Malin Nilsson - 13 april 2017 12:12

En dags vila, sedan var det dax igen för StarkaMalin och lyfta, flåsa och svettas lite. I morse tillsammans med Simon. Ryck och lite stöt stod på agendan. Avslutade själv med en flåsdel av 30-20-10 av rodd cal- kb svingar-wallballs-situps. Först gjorde jag 30 av allt, sedan 20, för att avsluta med 10 av varje. Tog musten av StarkaMalin, men skönt avslut. Känns som ja behöver hitta ett nytt mål för att återfå glädjen och hungern nu efter tävlingen. Har lite planer men vet inte riktigt. Behöver veta de omgående för att komma tillbaka igen.

Av Malin Nilsson - 10 april 2017 20:40

Två dagar har gått sedan Rga. Halmstad bra men Stockholm bäst. Skönt att komma hem igår kväll. Trött, men uppfylld och upprymd efter en fantastisk helg. Tävlingen känns fortfarande lite i StarkaMalins kropp. Men hade lovat isländskan att leka lite i morse. Några set sällrodd och en svettig 50are av powersnatch- rodd cal- situps-boxjump- pushpress och burpee. Strax under 20 min. Stolt, mör, och stark. Veckan riggad.

Av Malin Nilsson - 8 april 2017 20:16

Då var det gjort. 6e placering. Näst bästa tjej och mitten på listan. En av de roligaste och mest givande dagarna i mitt liv. Som jag har velat. Men nu ångrar ja ingenting. Trots att två grenar fick stryka sig efter de andra på grund av axeln. Militärpressen blev enbart ett par s med stången, likaså bänken. Däremot böjen gick hyfsat. 16 reps på en tyngre vikt än ja både gjort innan och tänkt att ha. För StarkaMalins invägning var väl inte den siffra ja tänkt från början. Sällrodden är också en gren jag är nöjd med. 21 reps. Sista gren och inte mycket energi kvar. Så där var det bara vilja. Sedan var det marken. Tyngre än jag tänkt, men sjukt nöjd. 27 godkända reps och 1 bortdömd. Men jäkligt stolt över mig själv i marken. Ska göra om den och skicka in för att komma med i fitnessfestivalen. Har sagt det för, men älskar Sumo.
Sjukt bra arrangerat hela tävlingen igenom. Både innan, under och efter.
Kommer leva länge på de här och är grymt sugen på fortsättningen. Nästa gång med hel axel så ja kan fajtas i toppen där ja hör hemma.
trots mer kilo på kroppen trivs jag med min vikt. Känner mig starkare och snyggare än någonsin.

Av Malin Nilsson - 5 april 2017 21:15

Hur f..... ska ja göra? Ena sidan av StarkaMalin vill och andra är tveksam. Det är nära nu. Jäkligt nära. Har ju laddat inför det här. Men osäkerheten börjar bli större. Är det värt besväret? Hur ska ja göra?
Nå väl, morgonens så kallade genrep på grenarna med tyngre vikter och få reps kändes bra. Marken och sällrodden känns säker, böjen ok och bänken så där. Militärpressen är som den är. Axeln vill inte riktigt vara med vilken även syns i bänken. Avslutade genrepet med lite härligt flås tillsammans med bästa isländskan. Skönt att leka av sig lite och inte tänka på helgen.

Av Malin Nilsson - 2 april 2017 19:40

Veckans träning har gått hyfsat, men inget waw pass och dessutom har axeln inte riktigt velat vara med vilket har påverkat resten av StarkaMalins träning. Då är det ju tur att det var en dag kvar på veckan, nämligen i dag söndag. För i morse blev det ett jäkligt bra pass tillsammans med finaste Sara.  Tunga Sumo stod på agendan och kände att ja mer och mer börjar hitta teknik och rätt fokus. Därefter blev det 20 min OTM av jämn minut 10 cal row och ojämn minut 10 thrusters. Ruskigt jobbigt. Avslutade med lite tutmark. Skönt att avsluta veckan med ett lyckat pass.

Av Malin Nilsson - 1 april 2017 13:43

En rejäl spark i röven var det som behövdes för att få igång starka malin denna lördagsmorgon. Och det fixade ja med hjälp av familjen. Lite bänk och flås ALa flås stod på agendan med lite biceps och mage som dessert. Hade känts bättre i bänken om de hade riktiga bänkar! Så ok trots förutsättningarna. Flåsdelen bestod av 2 min rodd-burpee-situps-wallballs- plate To over head. Sedan 3 min via. Därefter 1 min av varje, sen 2 min vila, för att avsluta med 30 s.... we burn some calories i think.) riktigt lördagsfamiljemys när de är som bäst. Resten av dagen blir vila och mat. De är ja väl vad!

Presentation


Starka Malin

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards