Direktlänk till inlägg 18 juni 2014

En helt vanlig morgon...

Av Malin Nilsson - 18 juni 2014 21:49

Veckan har bara sprungit iväg och midsommaren närmar sig med stormsteg. Och som vanligt är starka Malin osäker på vad hon ska göra dagen som är tillägnad åt dans runt stången, sill och nubbe. Men ska jag vara ärlig så ser jag midsommarafton som vilken dag som helst.

I måndags blev det backintervaller på Balance med coachen Malin. Riktigt jobbiga, men otroligt effektivt och verkligen träning som ger resultat. Även väldigt glad att jag inte fick några känningar i baksidan, vilket starka Malin gjorde i vintras. Så heja! Efter backintervallerna avslutade vi med ett par stycken kortare spurter/kortintervaller. Som sagt riktigt jobbigt pass för ben och lungor, men ett kvalités pass som heter duga.

Tisdagen blev det nordic på morgonen med fina Sara. Ett sista krigarpass tillsammans innan hon drar till Norge för att jobba sommar. Ett tufft, svettigt och kärleksbasserat avsked rent ut sagt.
Dagens pass

A. OTM 21 minutes
Minute 1: 2 Squat Clean (80-90%
Minute 2: 8 Toes to Bar
Minute 3: 8 Lateral Burpees

B. Side plank, 20-30 seconds X 3-4 sets. Rest 30 sec between sides.

Ja och idag är det onsdag. Och självklart blev det en CF morgon på bästa CF nordic för starka Malin. Numis axlade passet och jag gillar verkligen den coachen. En tränare med det där lilla extra i blicken. En CF nordic tränare helt enkelt. Så jäkla skön islänning.
Muskulärt, fysiskt och svettigt pass. Men med mycket pannben och kärlek krigade vi oss igenom. En vanlig morgon på favoritboxen.
A1. High Box Jumps, 4-6 reps X 5 sets, rest 45-60 sec
A2. ”Free” Handstand, without moving hands (partner assisted), 20-30 sec X 5 sets, rest 45-60 sec

B1. High Bar Lunge, 6/6 reps, 90% X 5 set, rest 45-60 sec
B2. Standing/strict muscle-clean, 6-8 reps X 5 set, rest 45-60 sec


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Nilsson - 28 augusti 2021 11:44

Den senaste tiden har Starkamalin befunnit sig i de småländska skogarna. Först ett par dagar i Småland. Därefter blev det en weekend på Böda, för att sedan vara i Småland igen. Det har varit skönt att komma bort ett tag och fly vardagen. Böda var und...

Av Malin Nilsson - 17 augusti 2021 14:27

Ibland blir jag trött på mig själv. För någon som är så velig som jag, det får man leta efter. Jag Hamnar ofta i dessa situationer. Det uppstår när det finns mer än en sak att välja på. Precis som idag. Det handlade att välja mellan två olika fysiska...

Av Malin Nilsson - 15 augusti 2021 18:03

Dagarna bara springer fram. Sommaren, som detta år visat sig varmare än normalt, verkar vara ett minne blott. Temperaturen har sjunkit och det börjar påminna om tidig höst. Vill inte att sommaren ska ta slut. Känns som en trygghet som sakta börjar lä...

Av Malin Nilsson - 11 augusti 2021 15:07

Bad nästan varje dag. Ja, så har det sett ut den här sommaren. Det var först föra året som jag egentligen började njuta på riktigt av vattnets kraft. Likadant är det med Texas. Han verkligen älskar att apportera i vatten. Kan hålla på hur länge som h...

Av Malin Nilsson - 9 augusti 2021 15:05

Ny vecka. Nya utmaningar. Känner mig peppad och hungrig på livet. Avslutade föra veckan med en teamwod på Fight Box. Körde med en av instruktörerna.  Var lite nervös, men det gick toppen. Gårdagens huvudfokus var min älskade Texas som fyllde ett år. ...

Presentation


Starka Malin

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards